Eeuwig duurt best lang


En dit is de belofte die Hij ons heeft beloofd: het eeuwige leven. — 1 Johannes 2:25

http://dawo.nl/?p=5277

Lezen: 1 Johannes 2:24-29

'Veel beloven, weinig geven, doet een gek in vreugde leven' Dat is een oud nederlands gezegde en mensen die niet gelovig zijn denken zo vaak over ons, die wel geloven. Want eeuwig leven ontvangen en nu creperen, dat past niet bij elkaar. En dat is waar men gelijk in heeft. Te vaak is de belofte van het eeuwige leven gebruikt, misbruikt, om mensen te laten lijden of om genoegen te nemen met lijden. "Stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw" is een bekend liedje.
Jammer genoeg doet deze berusting je dus niet zoeken naar de zegeningen die God voor ons in petto heeft, en waar de Here Jezus voor aan het kruis betaald heeft, met Zijn striemen en Zijn bloed! Bij Johannes is de belofte niet alleen iets wat in de toekomst ligt, maar wat we nu al ervaren. Of, zoals de Here Jezus zei: Als je in Mij gelooft, héb je eeuwig leven. Op het moment dat we onszelf overgeven aan de Here Jezus, en Hem uitnodigen in ons hart, zijn we gered en gaat onze status over naar hemelburger. Er is geen andere weg, dan door het geloof om het eeuwige leven te ontvangen. Joh. 3:16 zegt het zo duidelijk: 'opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verloren gaat, maar eeuwig leven hebbe'
Je ziet tegenwoordig veel programma's op TV waarin mensen die niet geloven, toch denken dat hun geliefden in de hemel zijn, zonder dat ze ooit iets met God te maken hebben willen hebben. Dat is een tendens, die gevoed wordt door de tegenstander. Maar zonder geloof en bekering, zonder wedergeboorte is het onmogelijk het koninkrijk van God binnen te gaan (Joh. 3:3) Nu gun je niemand de hel, want dat is het alternatief. Maar een eeuwigheid doorbrengen bij Iemand, waarvan je nooit hebt willen weten is ook niet alles (bij wijze van spreken)
Als wij niet duidelijker zijn over de bestemming van mensen, zonder geloof, zullen ze ook geen reden vinden om zich te bekeren! Alleen moeten wij niet veroordelen en niet van zonde overtuigen, daar is de Heilige Geest beter in, het is zelf Zijn taak. (Joh. 16:8)
We moeten wel genade verkondigen en geen wet, want dan zijn we als de farizeeërs.
Alleen door genade en niks uit verdienste worden, zijn we gered. Door geloof, het middel om het te verkrijgen. Dat is de boodschap waar de wereld op wacht, die we mogen uitdragen. En dat is nodig, want eeuwig duurt best lang!

2 gedachten over “Eeuwig duurt best lang

  1. Paulus zegt in de Hebreeenbrief dat het onmogelijk is God te behagen zonder geloof.

    En dat het de mens gezet is eenmaal te sterven en daarna het oordeel en dat het vervolgens vreselijk is te vallen in de handen van een levende God.

    Dat gun niemand om naar die vreselijke oordeelsplaats te gaan en naar de eeuwige duisternis.

    Het valt niet altijd mee om duidelijk te zijn daarover echter wij spreken met mensen die een ziel voor de eeuwigheid hebben.

    Alleen het bloed van Jezus was en reinigt van alle zonden en ongerechtigheid. En de opstanding uit de doden geeft obs nieuw eeuwig leven on gemeenschap met de Vader door de Zoon in de Heilige Geest!

    Goed dat je dit schrijft Arie en alleen de waarheid van Jezus zal de mensen vrijzetten!

    Liked by 1 persoon

  2. Mijn belangstelling voor het Christelijke geloof is gestoeld op de ervaring dat je tijdens je leven al niet zonder contact met Hem kunt. Teksten over het hiernamaals zijn interessant en boeiend, maar maken voor mij minder uit. Nu vrede met God hebben en vanuit Zijn rust leven, is al veel meer dan de wereld zelf te bieden heeft.
    Daarnaast, we worden ‘Gods medearbeiders’ als we direct vanuit een persoonlijke geloofsrelatie met de HJC leven. Leven vanuit Het Verbond, maakt mijn leven echt de moeite waard en geef daar ook diepgang aan. Deernis hebben met allen die dat mislopen, past geheel in de strategie van de HJC , Die nu juist op aarde kwam om iedereen een 2e kans te geven. Maar, dan dien je wel eerst bij Hem aan te kloppen en Hem in je hart te vragen. Daar is geloof voor nodig, die de Heilige Geest op voorhand voor u in petto heeft.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s