Mond en hart

Als u met uw mond de Heere Jezus belijdt en met uw hart gelooft dat God Hem uit de doden heeft opgewekt, zult u zalig worden. Want met het hart gelooft men tot gerechtigheid en met de mond belijdt men tot zaligheid. Want de Schrift zegt: Ieder die in Hem gelooft, zal niet beschaamd worden. — Romeinen 10:9-11

http://dawo.nl/?p=5285

Lezen: Romeinen 10:4-15

Onze woorden hebben kracht, zelfs zoveel kracht dat ze meewerken aan onze redding. En het geloof in de opstanding van Jezus evenzo. Het is zelfs een voorwaarde tot behoud. Toch zijn er velen die de opstanding van de Here Jezus uit de dood loochenen. Ze noemen het een fabeltje. Maar, zoals ik van de week al schreef: het was onmogelijk dat Jezus dood bleef! Als we dat dus niet geloven, kunnen we niet behouden worden!
We zullen dus met onze mond moeten belijden dat Jezus Heer is. Het griekse woord voor Heer is Curios, hetzelfde werd gebruikt voor de romeinse keizer, die zichzelf vaak tot God liet uitroepen. Het belijden dat Jezus dus Curios is, kon je je leven kosten! Maar het heeft wel eeuwig leven tot gevolg!
Jezus Heer in je leven uitroepen, betekent ook dat je Hem dat laat zijn, de baas, in positieve zin, over je leven. Je leven aan Hem geven. En het is al van Hem, want Hij kocht en betaalde ons met Zijn eigen bloed. Hier wordt dus geen woord gesproken over het feit dat men uitverkoren moet zijn. Nee, hier is het gewoon een kwestie van doen:
Met je mond belijden dat Jezus (jouw) Heer is en met je hart geloven dat Hij uit de dood is opgestaan, het zijn voorwaarden voor je redding. Zo eenvoudig is het. Want met je hart geloof je en word je gerechtvaardigd, door het geloof en niet uit het doen van werken en met je mond belijd je tot je redding. Allebei nodig. En niemand die op Hem zijn geloof bouwt zal worden beschaamt. Zelfs niet als je dat in de laatste seconde van je leven zou doen. Maar het is beter om dat al gewoon nu te doen. Want het woordje dat wordt vertaald met zaligheid, redding betekent zoveel meer. Het betekent ook genezing, bevrijding, heelheid e.d. Dat met je mond belijden en in je hart geloven kan dus zoveel meer in werking zetten in het hier en het nu!
Heb je dat nog nooit gedaan? Ga dan naar www.gratisgeschenk.tk
En ontvang het eeuwige even, gratis en voor niets:

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.