Spoedje

Leave a comment Standard

Zal God dan geen recht doen aan Zijn uitverkorenen, die nacht en dag tot Hem roepen, hoewel Hij hen soms lang laat wachten? Ik zeg u dat Hij hun met spoed recht zal doen. — Lucas 18:7-8

http://dawo.nl/?p=5286

Lezen: Lucas 18:1-8

Deze gelijkenis is eigenlijk wel een hele bijzondere. Het gaat over gebed, aanhoudend gebed. De Here Jezus vertelt het verhaal van een onrechtvaardige rechter, die, om de schande te voorkomen dat de weduwe hem in het gezicht slaat, eindelijk toegeeft en haar toch gaat helpen. Hoeveel te meer zal onze hemelse Vader recht verschaffen aan hen die dag en nacht tot hen roepen? Dag en nacht roepen. Dat is nog eens aanhoudend bidden. En het getuigt niet van ongeloof, zoals sommigen wel eens beweren. Nee het getuigt juist van geloof. Dat je Hem geen rust laat, totdat je weet dat het gebed verhoord is. Soms is een simpel gebed al genoeg, maar soms duurt het langer. In het boekje Doeltreffend Bidden wordt daar ook over gesproken. Iemand begon voor 5 mensen te bidden dat ze tot geloof zouden komen. Binnen we week kwam de eerste, maar de laatste kwam pas op zijn begrafenis tot geloof. Dat is aanhoudend bidden, niet na 1 of een paar keer stoppen, maar doorgaan, net zolang totdat de verhoring komt.. En het helpt. Afgelopen tijd kwamen twee mensen tot geloof, die op mijn lijstje staan. Prijs de Heer.
Ja, God zal ons met spoed recht doen. Het gaat hier dan ook niet alleen maar over gebed, maar ook over recht doen. Er komt een dag dat we allen voor de rechterstoel van Christus zullen staan. Dan gaat God zeker recht doen, maar in sommige situaties zal dat te lang duren. Hier staat dat God met spoed, met voorrang dus ons recht zal doen. Er zijn misschien situaties in je leven waarin jou onrecht is aangedaan. Ben je al naar de Hemelse Rechter geweest? De bijbel zegt nadrukkelijk dat we elkaar (als broeders en zusters) niet voor de rechter moeten slepen. Toch zie ik dat gebeuren, zelf dominees en ambtsdragers….
Maar ook hierin mogen we op God vertrouwen. Hij zal zeker recht doen en met spoed. Alles zal moeten wijken voor onze spoedbestelling! Hallelujah. Maar dan wel dag en nacht bidden, want ook dat hoort erbij. Aanhouden, niet zo zeer omdat God niet wil verhoren, maar omdat het te maken heeft met strijd in de hemelse gewesten. We moeten ons daar meer en meer van bewust zijn en beseffen en geloven, dat ons gebed daadwerkelijk iets uit werkt. Dat vraagt de Here Zich af, of dat geloof er nog zal zijn, als Hij terugkomt.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.