Alverzoening


Want het heeft de Vader behaagd dat in Hem heel de volheid wonen zou, en dat Hij door Hem alle dingen met Zichzelf verzoenen zou, door vrede te maken door het bloed van Zijn kruis, ja door Hem, zowel de dingen die op de aarde zijn als de dingen die in de hemelen zijn. — Kolossenzen 1:19-20

http://dawo.nl/?p=5289

Lezen: Kolossenzen 1:15-20

Je zou deze tekst kunnen misbruiken om de alverzoening, dat iedereen met God verzoent is en er dus geen hel is, te verdedigen, maar zo staat het er niet.
Het begint met een geweldig iets, wat we ook tussen de regels moeten lezen. Als God, de Vader, het heeft behaagd dat in de Here Jezus, de hele Volheid wonen zou, dan geldt dat ook voor ons! Want hoe gebeurde dat? Door de doop in de Heilige Geest, die ook de Here Jezus na Zijn volwassen doop ontving. Als wij dus in dezelfde Geest gedoopt zijn, woont de hele volheid Gods ook in ons. Wij zijn een tempel van de Heilige Geest! Daardoor zijn we ook in staat dezelfde dingen te doen die Jezus deed (Joh.14:12)
Maar nu die verzoening: Door de dood van Jezus, het belangrijkste moment uit de geschiedenis, werd God weer met de gehele schepping verzoend, omdat voor alle zonden werd betaald. De losprijs werd betaald en iedereen is nu in staat om weer vrede met God te hebben. Alleen door geloof, het aannemen van de Here Jezus als je Redder en Verlosser heb je daar deel aan, ontvang je het. Want het is onmogelijk God te behagen zonder geloof, zegt de Hebreeënbrief.
Dus wordt niet iedereen automatisch gered, daar moet nog iets voor gebeuren! Bekering en geloof. Dan komt God met Zijn genade.
En het geldt voor iedereen, niet voor een select clubje. Nee, het offer van de Here Jezus is groot genoeg voor alle mensen die ooit hebben geleefd, die nu leven en nog zullen leven! Heb je Jezus aangenomen, ben je er zeker van dat je Zijn kind bent? Want dat is de voorwaarde. Dat word je niet door verdienste,enkel door wedergeboorte, het maken van de keus voor Jezus! Www.gratisgeschenk.tk kan je daarbij helpen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s