Afgewend


Ik zal hun afkerigheid genezen, Ik zal hen vrijwillig liefhebben, want Mijn toorn heeft zich van hem afgewend. — Hosea 14:5

http://dawo.nl/?p=5299

Lezen: Hosea 14:1-9

Onze God is een genadige God, Die niet wil dat er ook maar iemand verloren gaat, maar dat alle mensen worden gered. Daarom heeft Hij Zijn Zoon gegeven. Hij stierf voor ons in de plaats. De toorn van God was op Hem. Er wordt niet meer zo gepreekt over de toorn van God, toch is deze reëel, net zo als Zijn liefde. Want de enige manier om aan Gods toorn te ontkomen is om Jezus aan te nemen als je Redder en Verlosser. (www.gratisgeschenk.nl) Doe je dat niet, dan blijft Zijn toorn op je en zijn de gevolgen niet te overzien.

Maar wanneer je je bekeert, de andere kant, richting God op gaat lopen, dan is Zijn toorn afgewend en op Jezus gekomen.

Er zijn mensen die een afkeer van God hebben. Ze geven Hem overal de schuld van, van al hun zorgen en problemen, terwijl men daar zelf vaak de oorzaak voor is. ‘Wie God verlaat heeft smart op smart te vrezen’ zegt de berijmde versie van psalm 32. (Vers 5) Hoe kunnen we aanspraak maken op Zijn genade en gunst, als we niets te maken willen hebben met Hem?

Maar als we Hem aannemen, dan verandert Hij ons stenen hart in een vlezen hart, dan worden we veranderd, van binnenuit, door de Heilige Geest!

Op het moment dat de drie uur dikke duisternis, de zonsverduistering, plaatsvond, keerde God , de Vader, Zich van Jezus, Zijn Zoon, af, omdat al onze zonden, smerigheid, vuilheid, maar ook pijn en verdriet over Hem werden uitgestort. Zo erg, dat zelfs de zon niet meer wilde schijnen. Als we in Hem geloven, dan mogen we daar aanspraak op maken en weten, dat Zijn toorn is afgewend, op Jezus en wij dus noooooit, maar dan ook nooooit meer bang hoeven te zijn voor God en voor Zijn toorn. Is dat niet geweldig?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s