Schaamteloos


Want ik schaam mij niet voor het Evangelie van Christus, want het is een kracht van God tot zaligheid voor ieder die gelooft, eerst voor de Jood, en ook voor de Griek. — Romeinen 1:16

http://dawo.nl/?p=5310

Lezen: Romeinen 1:6-17

Je schamen voor het evangelie is je eigenlijk schamen voor Jezus. Hij zegt: als je Mij zult belijden voor de mensen, dan zal ik dat doen voor jou bij de Vader (Mat. 10:32)(ooit mijn belijdenis tekst) Ik heb daar dan ook geen enkele moeite mee. Ervoor uit te komen dat ik bij Jezus hoor en waar ik ook ben om het te verkondigen. Omdat ik weet, en het ook in de loop van mijn leven heb gezien, dat de kracht van God (Weer Dunamis) in het evangelie zit en er reactie komt, als we het verkondigen, hetzij positief, hetzij negatief. Hetzij ten leven, hetzij ten dode. We zijn geroepen om het Woord te verkondigen, ik ben daartoe geroepen en mede door deze Opfrissers geef ik daar ook gehoor aan. Ik vind het heerlijk om op straat de mensen aan te spreken om ze te vertellen dat God van hen houdt en Hij een geweldig plan heeft met hun leven en voor ze te bidden en ze de Here Jezus te zien uitnodigen in hun hart. Dat is mijn ding, daarvoor riep de Heer mij al weer bijna 40 jaar geleden om het de mensen te gaan vertellen, dat er redding is voor een ieder die in Hem gelooft. Ik zie dat door een paar woordjes van dat Evangelie mensenlevens radicaal veranderd kunnen worden en hun bestemming van hel naar hemel. En dat gun je iedereen!

Het is de kracht Gods, het evangelie heeft een explosieve kracht, mits het is geladen met de Kracht van God, de Heilige Geest. Anders wordt het doods en denken mensen dat je, als je gaat geloven een heleboel dingen niet meer mag en andere dingen juist moet. Dat hebben we te lang verkondigd, maar wij verkondigen het evangelie van de genade, dat de rechtvaardige alleen gered wordt door geloof en niet uit het doen van dingen, houden van regels etc. (Vers 18) Dat evangelie is geen evangelie, omdat het je van het ene in het andere keurslijf brengt. Toen ik pas tot geloof gekomen was, wilde ik God behagen en verviel in het houden van allerlei geboden. Binnen de kortste keren liep ik met mijn kop tegen de muur van mislukking aan. Pas veel later begreep ik dat we de Heilige Geest gekregen hebben om ons te helpen af te rekenen met zonde in ons leven en we vrijheid hebben om door de genade te veranderen. God houdt van ons, of we nu perfect zijn of niet. Er staat nog steeds een bordje ‘werk in uitvoering’ bij mijn leven en ik weet dat God niet minder van mij houdt als ik faal. Dat is het evangelie, dat Jezus gestorven is voor de zonde die ik heb gedaan, die ik nog doe, en die ik nog zal gaan doen. Vanuit die wetenschap mag ik weten een kind van God te zijn, onvoorwaardelijk, dat is toch geweldig!

Die boodschap, daar hoeven we ons niet voor te schamen, sterker nog, we mogen weten en gaan zien, dat als we die boodschap gaan verkondigen, in de Kracht van de Heilige Geest, dat het niet leeg zal wederkeren en doen wat God behaagt, en Hij heeft behagen in het redden van zondaren! Want Hij wil niet dat er ook maar een mens verloren gaat.

Wil je dat eens meemaken? Op 23 september a.s. houden we weer een kiXtart in Rotterdam, bij dezen van harte uitgenodigd om te ervaren hoe het is om mensen tot Jezus te leiden! Zie ik je daar?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s