Uitgestort

Leave a comment Standard

Daarna zal het geschieden dat Ik Mijn Geest zal uitstorten op alle vlees: uw zonen en uw dochters zullen profeteren, uw ouderen zullen dromen dromen, uw jongemannen zullen visioenen zien. Ja, zelfs op de dienaren en op de dienaressen zal Ik in die dagen Mijn Geest uitstorten. — Joel 2:28-29

http://dawo.nl/?p=5321

Lezen: Joel 2:28-32

Het vinden van deze tekst geeft nogal eens problemen, omdat verschillende vertalingen een andere nummering aanhouden, verwarrend. In sommige vertalingen is het Joel 3, in andere nog Joel 2, even zoeken dus.

Maar goed de boodschap is duidelijk. Gods Geest wordt hier beloofd, en is vervuld volgens Petrus, in Handelingen 2, met Pinksteren. Was vroeger de Heilige Geest beschikbaar alleen voor hen die een bediening hadden: koningen, priesters en profeten, na de dood, opstanding en hemelvaart van de Here Jezus is Die nu beschikbaar voor alle vlees, ongeacht ras of stand! Omdat nu iedereen een bediening heeft: de bediening der verzoening, (2Cor. 5:19) en die van getuige (Hand. 1:8)

En de Geest is uitgestort, dus niet een beetje, nee overvloedig. We hebben niet een beetje Heilige Geest, we hebben een overvloed vanKracht in ons, stromen van kracht, die uit ons binnenste vloeien (Joh. 7:37-39) Daarom moeten we ook op de zieken de handen leggen, zodat die stroom kan vloeien, daarom leggen we onze hand op mensen, als we het script gebruiken en voor hen bidden, zodat die Kracht kan stromen en hun hart kan bereiken. Onder de zalving van de Heilige Geest, want de zalving verbreekt het juk!

We hebben Hem niet met mate, nee overvloedig! God rust Zijn Volk toe om de Grote Opdracht te vervullen met het meest krachtige wat er ooit is geweest: de Heilige Geest. Hij stort Hem uit en de heerlijkheid van God komt op ons, zo sterk, dat je soms niet kan blijven staan. En de Here Jezus alleen is degene die ons doopt met de Heilige Geest en met Vuur.

Anderhalve week geleden was Rodney Howard Browne in Nederland en zoals je wellicht weet, waren we erbij. De kracht van God was voelbaar aanwezig en toen hij voor ons bad lagen we op de grond onder de kracht van de Heilige Geest, zoals nagenoeg iedereen. Natuurlijk is dat allemaal geweldig, maar wanneer we niets met die kracht gaan doen, sorteert het geen effect. Rodney profeteerde over Nederland dat het geschud gaat worden en dat we de eindtijdoogst gaan binnen halen. Dat er weer zendelingen, zoals vanouds vanuit ons land de wereld ingaan om het evangelie te prediken. Maar dat zal alleen gebeuren als we achter de zielen aangaan, als de kerk weer een reddende kerk wordt en wij, als gelovigen individueel, ons niet meer voor het evangelie schamen en er op uit trekken. 23 september a.s. bieden we je weer een kans om getraind te worden in het bidden voor de zieken en het winnen van zielen. Kom en help ons oogsten. We hebben de Heilige Geest niet gekregen om ons prettig te voelen, maar om getuige te zijn. In rijke maten, op alle vlees. Ga erop uit en predik het evangelie aan de gehele schepping!

23 september 2017 Krachtevangelisatie training, Kom en Zie, Gerdesiaweg 492, Rotterdam. Aanvang 10u30

Toegang gratis, lunch wordt verzorgd. Laat even weten of je komt ivm de lunch (info@arbeidersindeoogst.nl – www.krachtevangelisatie.ga

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.