Gemeenschap


God is getrouw, door Wie u geroepen bent tot de gemeenschap van Zijn Zoon Jezus Christus, onze Heere. — 1 Korintiers 1:9

http://dawo.nl/?p=5323

Lezen: 1 Korintiers 1:1-9

We zijn geroepen, iedereen, eigenlijk, ieder mens, maar zeker wij, die tot het geloof in de Here Jezus Christus gekomen zijn. Geroepen, niet in eerste instantie tot moeilijke, ingewikkelde dingen, alhoewel we daar ook een roeping voor hebben, maar tot gemeenschap, intimiteit met de Here Jezus. Het aloude lied zegt het al: welk een Vriend is onze Jezus, vriendschap, die zelfs de liefde voor je partner te boven gaat. Er is veel ophef over de reclame van second love, die mensen probeert over te halen een relatie buiten het huwelijk aan te gaan wat natuurlijk te verafschuwen is. Maar er zijn ook mensen die er op inspelen en zeggen: mijn vrouw is al mijn second love, want mijn eerste liefde is Jezus. En dat klopt natuurlijk..

Intimiteit met Jezus, wat is dat? Dat is niet alleen dat je Hem al je zorgen en problemen vertelt, wat daar natuurlijk deel van uit maakt, maar juist dat je naar Hem luistert, naar wat Hij tegen jou te zeggen heeft. Woorden van liefde, troost en bemoediging, van acceptatie en van de plannen die Hij voor je heeft. Heel dicht bij Hem zijn, Zoals ik al zei: intimiteit. Zo dicht als de discipelen, die iedere dag met Hem optrokken. En vanuit die intimiteit mag je ook je identiteit ontvangen: een geliefd Kind van God, de Vader, Die je zo lief had, dat Hij Zijn Zoon voor jou offerde. En zelfs als jij de enige mens op aarde was geweest, had Hij dat nog gedaan. Zo waardevol zijn wij, ben jij, in Zijn ogen! Veel mensen worstelen met hun identiteit. Wie ben ik en waarom ben ik hier, wat is het doel van mijn bestaan? Alleen bij Jezus kan je dat vinden. Het beste voor mensen met een identiteitscrisis is om ze tot Jezus te leiden! Überhaupt eigenlijk voor iedereen het allerbest!

En vanuit die intimiteit en die identiteit mag je dan je autoriteit gaan uitoefenen. Deze drie dingen horen bij elkaar en zijn onlosmakelijk aan elkaar gekoppeld. Want vanuit die autoriteit kunnen we dan die moeilijke, ingewikkelde dingen gaan doen. Weten wie je bent in Christus hoort in iedere discipelschapstraining thuis. Mijn boekje “Wie ben ik” met 40 Opfrissers over dit onderwerp kan je daarbij helpen. Je kunt het bestellen bij de Arbeiders in de Oogst-Webshop

Intimiteit, dicht bij Jezus zijn en luisteren naar Zijn stem, kan dat wel, zullen sommigen zeggen. Wel, Hijzef zegt van wel, Mijn schapen kennen mij en ze herkennen Mijn stem. Dat vraagt oefening, daar heb je je stille tijd voor nodig, om soms even een kwartierke eerder uit bed te komen, maar het is het dubbel en dwars waard. Wees niet doof voor deze roeping, want als je geroepen bent voor iets groots en moeilijks, gaat deze altijd voorop, geroepen tot intimiteit, met de Zoon van de Levende God, beter kan je toch niet hebben? Kus de Zoon, opdat Hij niet toorne, zegt Psalm 2, dus er hangt ook nog een prijskaartje aan…..

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s