Ontelbare wonderen


HEERE, mijn God, veel zijn Uw wonderen, die Ú hebt gedaan, en Uw gedachten, die U over ons hebt. Men kan ze voor U niet uiteenzetten. Zou ik ze verkondigen en uitspreken, dan zijn ze zó machtig veel dat ik ze niet kan tellen. — Psalmen 40:6

http://dawo.nl/?p=5328

Lezen: Psalm 40

Onze God is een God van wonderen. Dat was Hij, dat is Hij en dat zal Hij altijd blijven. Ook al proberen we dat weg te theologiseren, het wonder blijft. Wat was dat geweldig om te zien dat tijdens de ‘There is More’ conferentie van het afgelopen weekend ook steeds meer mensen, zowel predikanten als gewone kerkmensen, zich uitstrekken naar het meer, het wonderlijke van God. Ik getuigde al van mijn genezing van een pijnlijke elleboog en er zijn natuurlijk meer genezingen geweest. En dit is nog maar het begin. Wanneer het oog voor de wonderen van God en het feit dat Hij het Lichaam van Christus, de Kerk, daarvoor wil gebruiken weer terug gaat komen in de kerk, dan voorzie ik een halt in de kaalslag en de leegloop en een terugkeer van ons volk naar de Levende God, Halleluja!

En ja, God wil in ieders leven Zijn wonderen doen, wat je situatie ook is, geestelijk, lichamelijk, financieel, er is allemaal al voor betaald aan het kruis. Hij werd ziek, opdat wij gezond zouden zijn, hij werd afgewezen, zodat wij geaccepteerd zouden zijn, Hij werd naakt, opdat wij gekleed zouden zijn, Hij werd arm, opdat wij rijk zouden zijn, en door Zijn striemen zijn wij genezen (Jes 53) Zolang er leven is, is er hoop. En ja, we mogen om wonderen vragen, ze zelfs claimen, omdat er al voor betaald is. Niet een beetje, maar met het bloed van de Here Jezus Zelf, met Zijn leven. Hij stierf opdat wij eeuwig zouden leven! Strek je uit naar het wonder, Bid en laat voor je bidden en je de handen opleggen, met olie zalven, zoals Jacobus ons leert. Want de prijs is betaald. Jezus riep uit: Het is volbracht, dat betekent: er is voldaan! En Hij tekende de rekening met Zijn eigen bloed!

Zijn wonderen zijn teveel om op te noemen, de schrijver van deze Psalm begint er niet eens aan. Wel zijn ze voor Hem garantie dat God, ook in de penibele situatie waarin hij nu zit, uitkomst zal geven. De sleutel is geloof, dat is de manier om Gods wonder te ontvangen. En als je dat zelf niet (genoeg hebt, vraag dan aan anderen om dat voor je te doen. Jezus zag het geloof van de vier vrienden, die hun verlamde vriend door het dak lieten zakken en genas hem, hun geloof ziende

Wij zijn geroepen, hebben de opdracht om te genezen, als we tenminste een discipel van de Here Jezus willen zijn. Uitstappen in geloof en je autoriteit nemen, de ziekte bestraffen en genezing uitspreken, zo leerde Jezus het Zijn leerlingen, zo moeten wij het ook doen. In Jezus Naam, wees genezen!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s