Licht


Want God, Die gezegd heeft dat het licht uit de duisternis zou schijnen, is ook Degene Die in onze harten geschenen heeft tot verlichting met de kennis van de heerlijkheid van God in het aangezicht van Jezus Christus. — 2 Korintiers 4:6

http://dawo.nl/?p=5362

Lezen: 2 Korintiers 4:1-6

Je hebt mensen die een hekel hebben aan deze tijd van het jaar. Het is al weer vroeger donker en later licht. Je gaat in het donker naar het werk en je komt in het donker weer thuis. Gelukkig hebben we elektriciteit en kunnen we licht maken als het donker ons niet aanstaat. Zo heeft de Here God, nog voordat Hij de zon maakte, ook het licht geschapen, door een enkel woord. Er zij licht en er was licht. Punt. De duisternis is dus niet het domein van God, Hij is licht en in Hem is in het geheel geen duisternis (1Joh.1:5) En net zo als Hij het licht bij de schepping geschapen heeft, Zijn eerste scheppingsdaad, heeft Hij in onze harten geschenen toen we de Here Jezus hebben leren kennen als onze Heiland en Verlosser. Toen is de bedekking die de god van deze wereld ook over onze ogen had gelegd, weggenomen. Een van de dingen die je leert bidden in het bekje ‘Doeltreffend Bidden voor Verloren mensen’ (Gratis te verkrijgen op http://www.doeltreffendbidden.tk,) is dat die verblinding wordt weggenomen en men het Licht gaan zien. Licht is belangrijk, zonder licht kunnen we niet leven en zonder Jezus, Het Licht der Wereld, kunnen we niet sterven. als we Hem hebben leren kennen als onze Heiland en Verlosser, Hem hebben aangenomen, hebben we zekerheid op het eeuwige leven. Dat is geen afwachten, maar dat is een zeker weten. Dat verlicht je denken, je verstand en ga je op zoek naar meer van God is je leven, zodat ook wij, naar de opdracht van Jezus Zelf het licht der wereld kunnen zijn.

Als we Jezus zien, zien we wie God is, liefdevol, genadig, barmhartig en bewogen met mensen. Is Zijn Licht al in jouw hart gaan schijnen?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s