Onderzoeker

Leave a comment Standard

Aan ons echter heeft God het geopenbaard door Zijn Geest. De Geest immers onderzoekt alle dingen, zelfs de diepten van God. — 1 Korintiers 2:10

http://dawo.nl/?p=5374

Lezen: 1 Korintiers 2:1-16

Gods reddingsplan met de mensen is in feite heel ingewikkeld, voor hen die het niet snappen. De wereld begrijpt het niet. Het is ook niet met menselijke wijsheid te doorgronden. Daarom is evangelisatie vaak gedoemd om te mislukken, omdat we proberen mensen te overreden en hen, op het niveau van het verstand proberen te bewegen een keus voor de Here Jezus te maken. Maar Paulus, na de mislukking van Athene (slechte enkelen kwamen tot geloof) was tot een andere conclusie gekomen. Zie vers 4. Hun geloof moet niet gebouwd worden op menselijke redeneringen, maar op de kracht Gods. Daarom zien we met onze KiXtart Krachtevangelisatie zoveel resultaat: de Heilige Geest is aan het werk in mensen. Zij zien en ervaren die Kracht aan den lijve en openen hun hart. Wil je het ook eens proberen? 18 november a.s. Hebben we. Weer zo’n Kixtart in Rotterdam (www.kixtart.ga)

We hebben de openbaring van de Heilige Geest nodig om te beseffen wat God allemaal voor ons heeft. Het vorige vers spreekt daar zo mooi en treffend over: wat geen oog heeft gezien en geen oor heeft gehoord en wat in geen mensenhart is opgekomen, dat heeft God allemaal voor ons bereid. En niet alleen straks,als we in de hemel komen, nee, nu! God de Vader wil nu al al die schatten uitdelen aan Zijn kinderen: de gaven van de Heilige Geest, het wandelen in het bovennatuurlijke, in de kracht Gods. Hem kennen en de kracht van Zijn Opstanding, dat is de Heilige Geest. God wil, door Zijn Geest, Die in ons woont en die net zo goed God is als de Vader en de Here Jezus, Zijn Zoon, ons bekrachtigen, tot heel de volheid Gods. Is dat niet geweldig? En die Heilige Geest onderzoekt alle dingen, zelfs de diepte Gods, voor ons. Daarom is een van de gaven ook de gaven van onderscheiding der geesten, zodat we, door de Geest weten met wie we te maken hebben. Welke geest zit waarachter. We zien vaak alleen maar de mens die ons iets aandoet, zonder op de machten te letten, die er achter zitten. Maar Ef.6 leert ons dat we niet te strijden hebben tegen vlees en bloed, maar juist tegen die machten. En dat we, door de aan ons gegeven autoriteit, macht over hen hebben,omdat we te maken hebben met een verslagen vijand. Een vijand die nog wel kracht heeft, maar wiens autoriteit, macht, hem is afgepakt. Want Jezus zegt in Mat. 28:16 MIJ is gegeven ALLE macht. En als Hij het Hoofd is en wij het Lichaam, moeten wij dus die autoriteit uitoefenen, in de kracht van de Heilige Geest.

Laat de Heilige Geest je openbaren wat je nodig hebt en met wie je te dealen hebt. Dan ga je veranderingen zien, bij jezelf en bij anderen!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.