Jagen


Want geldzucht is een wortel van alle kwaad. Door daarnaar te verlangen, zijn sommigen afgedwaald van het geloof, en hebben zich met vele smarten doorstoken. U echter, o mens die God toebehoort, ontvlucht deze dingen. Jaag daarentegen gerechtigheid, godsvrucht, geloof, liefde, volharding en zachtmoedigheid na. — 1 Timoteus 6:10-11

http://dawo.nl/?p=5380

Lezen: — 1 Timoteus 6:3-11

‘Money is the rulle of all evil’ leerde mijn engelse leraar ons zingen en dat was natuurlijk op deze tekst gebaseerd. ‘Take it away, take it away’ zongen we dan en dan hield hij zijn handen op en zei: Give it to me! Grapje natuurlijk, maar het toont aan dat het zo ontzettend mensen in beslag kan nemen, dat het hen van God afhaalt. Misschien niet bewust, maar het is het eind resultaat. Gisteren hadden we het over afgoden en iemand vroeg, als vraag op die Opfrisser: Er is toch maar 1 God. Ja, maar er zijn meerdere afgoden. Zij leven niet, zoals onze Here God leeft, maar zijn kunnen wel tussen Hem en ons instaan, sterker nog, wij kunnen ze tussen Hem en ons inzetten. Geld kan daar een van zijn. Het constant verlangen naar meer kan mensen zo in beslag nemen, dat ze geen tijd meer hebben voor God en langzaam maar zeker van Hem afdwalen. Soms zelfs van het rechte pad en het niet zo nauw meer met de regels nemen en dat kan al beginnen met je belastingformulier.

De Here Jezus leert ons, in Math. 6, dat wanneer we op zoek gaan naar Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid, we ons in niets bezorgd hoeven te maken, maar dat al deze dingen ons zullen toekomen. Het is vaak geen kwestie van tijd, maar van prioriteit. Beter gaan we dus op zoek, jagen we na, wat dieper en intenser is, naar de vrucht van de Geest, dingen die Paulus hier noemt. Dat zijn de dingen van het Koninkrijk, dat is het karakter van de Here Jezus. Door dat te doen ontvangen we een diepere rijkdom dan datgene wat de wereld ons geven kan.Het najagen van de dingen van de Geest geeft je zo’n rijkdom, niets wat de wereld te bieden heeft kan daar tegenop.

Geldzucht is een van de dingen, die je bediening te gronde kunnen richten, naast seksualiteit en macht en manipulatie. Jammergenoeg zien we dat steeds weer terug komen, ook in grote bedieningen. Maar, Prijs de Heer, er is altijd een weg terug, ook voor gevallen leiders. Want God is een God, Die vergeeft, Die genadig is en rijk aan goedertierenheid. Zijn genade is voor iedereen. En vergeet niet, dat de verloren zoon, in de gelijkenis, wel een Kind van God, een zoon van de Vader, was. Wie zijn wij om te oordelen? Laten we ons op onszelf richten en deze dingen ontvluchten. Dan hebben we onze handen vol. Want het licht op de loer, hoe klein en hoe funest ook. Wees daarom waakzaam en val niet in de valkuilen die de vijand voor je probeert te graven.laat je leiden door de Heilige Geest, de beste Leidsman, ooit.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s