Bidden, begeren, geloven

Comments 3 Standard

Daarom zeg Ik u: alles wat u biddend begeert, geloof dat u het ontvangen zult, en het zal u ten deel vallen. — Marcus 11:24

http://dawo.nl/?p=5384

Lezen: Marcus 11:19-26

In dit gedeelte geeft de Here Jezus ons een aantal sleutels met betrekking tot het verhoren van onze gebeden. Dit naar aanleiding van de vervloeking van de vijgenboom, die veronderstelde vrucht te dragen, maar dat niet deed. ‘s Avonds komen ze weer langs die pek en de boom is verdord. Dan zien we dat we moeten spreken tegen het probleem, tegen de berg, wil die opgenomen worden. Dus geen ‘Here, wilt U dit of dat’, nee, spreken in de autoriteit. Het volgende vers zien we dat onvergevingsgezindheid een blokkade kan zijn in het verhoren van onze gebeden. We zeggen misschien wel eens te snel dat God niet verhoort, maar soms moeten we onszelf onderzoeken of er blokkades zijn waarom Hij niet kan verhoren…..

En vandaag zien we dat we drie dingen moeten doen:

1) Biddend begeren. Bidden is 1 ding, maar begeren betekent dat je het wel ontzettend graag wil hebben of zien dat het gebeurt. Daar zit dus een keiharde noodzaak in. Vaak bidden we en dreunen ons lijstje af, maar is er echt die dringende noodzaak, dat begeren, dat zo ontzettend graag willen? Dan komt het er op aan dringen om de hoek kijken en bidden we, net zo lang totdat er iets gebeurt.

2) Geloven. We moeten geloven dat God wil en zal verhoren. In het vorige vers komt dat geloof ook al om de hoek kijken; ‘en in zijn hart niet twijfelt’ Twijfelen wordt vaak wel het nieuwe geloven. We mogen twijfelen, wordt er dan gezegd, maar ik vind dat nergens terug in het Woord. Willen we dat er dingen veranderen als we bidden, dan zullen we moeten geloven dat God zal verhoren. Zeker als we ten volle overtuigd zijn, dat we bidden naar Zijn wil. Het “Uw wil geschiee’ is dan geen escape, maar een vast geloven.

3) en we moeten ontvangen. In geloof, ook al zien we het niet. Daarom is het goed om je gebed al in een dankgebed te veranderen, voordat je de verhoring hebt gezien. Maar je ziet het al in je Geest. De plaats waar de Here Jezus de wonderbare spijziging deed wordt door Johannes genoemd: de plaats waar Jezus dankte voor het brood. Dus Hij dankte eerst, voordat de menigte erdoor gevoed werd.

Dat is geloof hebben, dat je al uitgaat van de verhoring, voordat je het met je eigen ogen hebt gezien. Als we zo gaan bidden, dan gaan er dingen veranderen, omdat we autoriteit en geloof gaan samenvoegen. De tegenstander heeft dat niet graag en wil dat dit onder de korenmaat blijft. Maar als alle gelovigen zo gaan bidden, dan gaan we dingen zien gebeuren, dan komt God in beweging, evenals de boze, want hij zal moeten wijken, niet alleen voor de Naam van Jezus, maar voor ieder gebed, wat een gelovige biddend begeert en gelooft. Dan wordt de kerk weer de belangrijkste factor in een stad, omdat we geen staart meer zijn, maar kop, de leiding nemen in gebed en situatie niet meer vanzelfsprekend vinden,maar veranderen naar Gods Wil!

Ik hoor graag je getuigenissen van een veranderende manier van bidden! En deel dit zoveel als je wilt, want het is zo belangrijk!

3 gedachtes over “Bidden, begeren, geloven

  1. Hallo Arie,

    wat een mooie opfrisser.

    Momenteel zit ik echt op een keerpunt.

    en kan wel een mede bidder gebruiken.

    vrijdag op een conferentie hoorde ik dat iemand was genezen van copd.

    Ik heb zo vast vertrouwd en verwacht dat ik sinds vrijdag geen medicijnen meer heb ingenomen .

    En ik me beter dan met medicijnen heb gevoeld.

    Maar ik begin nu verkouden te worden en dat is niet zo gunstig hiervoor.

    Zou je met mij mee willen bidden verwachten en verlangen en uitzien,en danken

    Gods zegen

    Dineke

    ________________________________

  2. Pingback: BIDDEN FRIST ALTIJD OP – Sitetitel

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.