Zoals Hij is

Leave a comment Standard

Geliefden, nu zijn wij kinderen van God, en het is nog niet geopenbaard wat wij zullen zijn. Maar wij weten dat, als Hij geopenbaard zal worden, wij Hem gelijk zullen zijn; want wij zullen Hem zien zoals Hij is. — 1 Johannes 3:2

http://dawo.nl/?p=5387

Lezen: 1 Johannes 3:1-11

Zijn zoals Jezus is, dat is het doel van Hem navolgen, Zijn discipel zijn. En dat gaat met vallen en opstaan. De ene dag beter dan de andere, maar helemaal lukt het ons niet. Alhoewel, des te meer ruimte wij de Heiige Geest zullen geven om dat te doen, des te meer het ons zal lukken. In eigen kracht zal het zeker niet gaan, maar met de Opstandingskracht van Jezus toch wel een heel eind. Maar er komt een dag, dat we volledig aan Hem gelijk zullen zijn: zonder zonden, geheel rechtvaardig, in het Koninkrijk van God, als Hij teruggekomen is om ons te halen. Dan zullen we Hem zien, zoals Hij is: de verheerlijkte Christus. Hoe dat allemaal zal zijn is slechts gissen, maar dat het geweldig zal zijn staat buiten kijf.

Als je mij een beetje kent, dan weet je ook dat ik dat allemaal prachtig vindt en mij er ook wel naar uitstrek, maar dat het mij geenszins afhoudt om vandaag de dag al aan Zijn Koninkrijk en de komst daarvan te werken. Het ‘stil maar, wacht maar, alles wordt nieuw’ is niet mijn ding. Christendom moet vandaag de dag het verschil maken. Ik, wij, moeten vandaag op de door God aangesteld plaats, het verschil maken. Te vaak is de wederkomst als een zoethoudertje gebruikt om te berusten in situaties die onveranderbaar lijken, maar bij God is alles mogelijk. Deze tekst spoort me alleen maar aan om nu nog meer te streven om op Mijn Heiland te lijken, door de dingen te doen die hij deed en waar Hij ons belooft heeft dat we toch minstens dezelfde dingen zouden kunnen doen. Wederkomt?Prachtig, maar ik wil dat vandaag mensen Hem zullen zien, zoals Hij is,door mij heen, in. Gods Kracht.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.