Overvloedige genade


In Hem hebben wij de verlossing, door Zijn bloed, namelijk de vergeving van de overtredingen, overeenkomstig de rijkdom van Zijn genade, die Hij ons overvloedig geschonken heeft, in alle wijsheid en bedachtzaamheid. — Efeziers 1:7-8

http://dawo.nl/?p=5390

Lezen: Efeziers 1:3-14

Eigenlijk is het allemaal best gruwelijk. Ik weet niet of je de film The Passion hebt gezien, maar ik weet nog dat ik tegen mijn vrouw zei, toen ik thuiskwam uit die film: ‘ik zondig nooit meer’ zo gruwelijk was het allemaal, de geseling, de kruisiging, het lijden en sterven van onze Here Jezus Christus. Was dat nu echt allemaal nodig?

Ieder offer in het oude testament waar bloed mee gemoeid was, wijst heen naar Zijn offer. Zelfs al toen de HERE God dierenvellen maakte voor Adam en Eva in het paradijs wijst daar al heen. Ook daarvoor werden dieren geslacht. En het bloed van dat dier bedekte hun naakte huid. En wat te denken van het bokje dat geslacht werd en wiens bloed aan de deurposten gestreken moest worden? Waar dat gebeurde ging de Engels des doods voorbij, maar waar dat niet zo was….

Zonder bloedstorting is er geen vergeving, zegt Hebr. 9:22 en denk je nu echt dat als het anders had gekund, de Here dat niet had gedaan? Daarom is er geen weg tot God mogelijk dan door de Here Jezus. Want door Zijn bloed hebben wij de verlossing, de vergeving van de overtredingen, van alles wat we, bewust of onbewust, hebben verpruts, verbeurd en verzondigd. Dat is genade, overvloedige genade, dat er niets, maar dan ook niets, van ons bij zit. Want de genade is een gratis geschenk. Ja, ik weet het, het is dubbelop, want een geschenk is altijd gratis, maar meestal zit er een addertje onder het gras. Hier niet, want de slang is zijn kop vermorzeld aan het kruis van Golgotha!

Het enige wat we moeten doen is die genade, die overvloedige genade, dat gratis geschenk aannemen, het ontvangen. Want ieder die Hem aangenomen heeft is een Kind van God (Joh.1:12) Heb je dat nog nooit gedaan, dan is er geen betere dag dan vandaag, dus doe het nu. Ga naar http://www.gratisgeschenk.nl, deze Website helpt je daarbij.

En denk niet dat jouw zonden te groot of teveel zijn, want er is geen zonde groot genoeg in aantal of in aard, dat Jezus bloed dat niet zou kunnen afwassen. Dat denken is hoogmoed. Ontvang Zijn overvloedige genade, vandaag en iedere dag opnieuw en leef in die genade en deel die dan ook weer uit. Want daaruit leven is zo geweldig, je kunt er geen genoeg van krijgen!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s