Onvergelijkbaar


Niemand, HEERE, is U gelijk, groot bent U en groot is Uw Naam in sterkte. Wie zou U niet vrezen, Koning van de heidenvolken? Want dat komt U toe. Immers, onder al de wijzen van de heidenvolken en in heel hun koninkrijk is niemand U gelijk. — Jeremia 10:6-7

http://dawo.nl/?p=5394

Lezen: Jeremia 10:2-16

We hadden het gisteren al over andere godsdiensten dan het Christendom. En dan met name de rituelen die daarmee gepaard gaan. Vandaag gaat het verder. Het gaat over de goden zelf. Beelden van hout, zilver of goud, ze worden in dit bijbelgedeelte belachelijk gemaakt. Het zijn niet meer dan vogelverschrikkers in een komkommerveld 🙂 Ze doen niets, niets goeds en niets kwaads. Nu is dat zeker waar, maar als je deze dingen in huis hebt, kunnen het wel antennes zijn waarop boze machten open deuren vinden. Als je wel eens naar programma’s zoals ‘een dubbeltje op zijn kant’ kijkt, zie je heel vaak dat mensen een boeddhaatje in huis hebben, als beeld of als poster of iets dergelijks. Nogmaals het zijn antennes die uitzenden: hier ben je welkom. De enige God, Die echt het verschil maakt is JHWH, niet in een beeld te gieten, strenge verboden om dat te doen zelfs. Hij is niet alleen de God van de christenen, Hij is de God van iedereen en ons aller belang gaat Hem aan het hart. Wie op Hem zijn geloof bouwt, zegt de Bijbel komt nooit bedrogen uit. (Rom.10:11)Hij hoort en verhoort onze gebeden, als we bidden naar Zij wil. Goden van welk materiaal ook gemaakt zijn nutteloos. Als je echt een beeld van God wilt hebben moet je naar Jezus kijken. Als je Mij hebt gezien heb je de Vader gezien, zegt Hij. En we zien iemand Die bewogen was met mensen, met het uitschot van de maatschappij, die de zieken genas, de gebondenen bevrijdde en zelfs de doden opwekte. Die Zijn leven gaf als losprijs. Zo is onze God. Hij wil aanbeden en vereert worden, met diep ontzag. Vrezen heeft niets met angst te maken, maar met een diep, heilige ontzag voor de God der goden, de Here der heerscharen. Hij alleen is het waard om aanbeden en geprezen te worden, amen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s