Sterk, sterker, sterkst


Lieve kinderen, u bent uit God en u hebt hen overwonnen, want Hij Die in u is, is groter dan hij die in de wereld is. — 1 Johannes 4:4

Lezen: 1 Johannes 4:1-6

Wat een geweldige tekst: Omdat we kinderen van God zijn, in de Here Jezus geloven en Hem hebben aangenomen als onze Redder en Verlosser, hebben we hen overwonnen. Dat is geweldig, maar wie of wat is dan die ‘hen’?

Daarvoor moeten we terug naar het vorige vers en daar spreekt Johannes over de geest van de antichrist. En wie is de antichrist. Daar gaan allemaal geweldige theorieën en fantasieën over, maar hier staat het gewoon, zwart op wit: ‘elke geest die niet belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, is niet uit God; maar dat is de geest van de antichrist’

Die geest vind je dus in vrijzinnige kerken, die vind je in iedere andere godsdienst, ook die die zegt dat ze Jezus ‘kennen’ als hun profeet. Iedereen die dat dus niet belijdt dat Jezus, de Zoon van God, in het vlees gekomen is. Dat God mens werd om onze zonden op Zich te nemen, is de antichrist. Wees dus waakzaam voor allerlei agnostische leerstellingen en dingen die de kerk binnen sluipen door New age achtige gedachten en maniertjes, het zal zich op een dag uitspreken tegen Jezus! Daarom kunnen we ook geen interreligieuze gebedsamenkomst, hoe mooi de achterliggende gedacht ook kan zijn, houden, want we bidden niet tot dezelfde God.

Maar wij hebben de machten van de antichrist verwonnen, doordat Diegene, Die in ons woont, sterker is, dan welke andere kracht of macht.

En dat is natuurlijk de Heilige Geest. Als we Hem ons denken, handelen en wandelen laten bepalen, dan is er geen ruimte meer voor dwaalleer. Dan is er ruimte om te getuigen, om te strijden tegen bolwerken, om te bidden door Hem geleid. Om de zieken te genezen, de gebondenen te bevrijden, zielen te winnen en de grote daden Gods te doen.

O lieve mensen, besef dat dezelfde Geest, Die Jezus uit de dood deed opstaan, in ons woont. Geef Hem de volledig ruimte, de volledige heerschappij over je leven. Laat Hem in je stromen en laat die stromen van kracht naar buiten komen. Niets ter wereld kan ons meer vasthouden als de Heilige Geest Heer is in ons leven. Want waar de Geest Heer is, daar is vrijheid. Laat al je religieuze bedenkingen los en laat je overstromen door Zijn liefde en Zijn kracht. En Hij wil ons iedere dag weer opnieuw vullen, tot overlopens toe. Hij, heeft de satan en zijn trawanten overwonnen en openlijk te schade gemaakt en in die overwinning, met Die Overwinnaar, kunnen we vandaag ieder probleem wat zich aandient aan, want Hij die in mij is, is sterk, sterker, sterkst, dan hij die in de wereld is. Laten we daar dan ook naar handelen!,

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s