Tranen zaaien


Wie met tranen zaaien, zullen met gejuich maaien. Wie het zaad draagt en dat zaait, gaat al wenend zijn weg; maar hij zal zeker terugkomen met gejuich, en zijn schoven dragen. — Psalmen 126:5-6 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Psalm 126

Wie met tranen zaaien, zegt deze Psalm. Tranen zijn niet alleen een teken van verdriet, maar ook van bewogenheid. Toen een aantal heilsoldaten aan Wiliam Booth vroegen waarom een aantal mensen, waar ze al zo lang voor aan het bidden waren maar niet tot geloof kwam zei hij: ‘Probeer tranen!’ Bewogenheid is een sleutel tot het binnenhalen van de oogst. Hoe vaak liggen we nog wakker omdat geliefden, bekenden, buren, collega’s nog niet de Here Jezus kennen als hun Heiland en Verlosser en dus verloren dreigen te gaan? Hoe ernstig zijn we daarmee bewogen? Kost het ons tranen dat mensen om ons heen iedere dag sterven en verloren gaan omdat er niemand was die voor hen op de bres stond?

We roepen dat we opwekking willen, maar zijn we bereid daar de prijs voor te betalen? Zijn we bereid om tijd apart te zetten voor gebed en aan anderen het evangelie te verkondigen?

Pas als wij gaan samenkomen, ons bekeren, gaan bidden, ons verootmoedigen zal God komen en onze zonden vergeven en ons land genezen (2Kron.7:14)

Gebed is de sleutel, in geloof. Ons (gratis) boekje Doeltreffend Bidden voor Verloren Mensen (te bestellen op http://www.doeltreffendbidden.nl) kan je daarbij helpen, alsmede onze Workshop (meer info ook op de website. Het opende al velen de ogen hoe we op een andere manier kunnen bidden, waarbij we ook resultaat zien. Nee ik maak (niet alleen) reclame voor het boekje, dat afgelopen jaar in 50000 ex werd gedrukt in het engels in de VS, maar ook in 10000 in het Hindi en 10000 in het Oriya,maar ook in Nederland zagen we het 10000ste exemplaar van de pers komen. Ik probeer je sleutels aan te reiken. Dit boekje kan een grote hulp zijn. Bestel het, boek ons voor een workshop en zie je familie, vrienden en kennissen veranderd worden door de kracht van je gebed!

Een journalist vroeg aan iemand: Weet u wat het grootste probleem van deze tijd is? Hij antwoordde: ‘ik weet het niet en het interesseert me ook niet’ “Exact’, zei de journalist, hem nog even nalopend, ‘dat is het juiste antwoord!’ Onwetendheid en desinteresse houden de opwekking tegen. Jezus zegt in Mat.9:37 dat de oogst groot is, maar de arbeiders weinig. Daarom moeten we iet alleen bidden voor verloren mensen, maar ook voor meer arbeiders. Doe je mee op http://www.pray9-38.ga ?

Als we willen maaien, en wie zou dat nu niet willen, de oogst willen binnenhalen, dan is bewogenheid de sleutel, samen met gebed. Stuur dit door, deel dit en kom in actie, want niemand mag sterven zonder Jezus! Dan kunnen we juichend de oogst gaan binnenhalen, halleluja!

Ik heb geloof dat we in 2018 meer mensen gered zien gaan worden, als wij, in bewogenheid, in beweging komen. En de beste beweging is nog altijd: op de knieën gaan!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s