Altijd bij ons


want Hij heeft Zelf gezegd: Ik zal u beslist niet loslaten en Ik zal u beslist niet verlaten. Hebr.13:5b HSV

Ik had het vorige week, vorig jaar, zo je wilt šŸ™‚ al over gebeden die we bidden, die eigenlijk onnodig zijn, omdat we niet beseffen dat, waar we om bidden, al hebben ontvangen. Ik noemde toen al het “Heer, wilt U met ons zijn’ Wel hier in de Hebreeeen brief, zo tegen het eind, wordt het nogmaals gezegd. De HERE zei het tegen Jozua en zegt het ook tegen ons. Ik zal je beslist niet loslaten en je beslist niet verlaten. Zonder voorwaarde. Het voorafgaande gaat over geldzucht, begeren, maar het is geen voorwaarde. Wat we ook doen, Hij is altijd bij ons, Hij laat ons niet los en gaat niet weg. Wat een geweldige bemoediging zo aan het begin van 2018. Waar we ook gaan, wat we ook doen, Hij is altijd bij ons. Als we ons dat realiseren, dan gaan we andere mensen worden. Dan weten we, dat waar we gaan Hij met ons is en met ons mee gaat. Dan dragen wij de tegenwoordigheid van God in ons, in iedere situatie. Dan is waar wij zijn, de Here God, in de Persoon van de Heilige Geest, dus ook. Dan zal ziekte moeten wijken en gebondenen vrijgelaten moeten worden en het evangelie verkondigd, want dat deed Hij ook. Als we dat beseffen, dat wĆ­j dat niet doen, maar Hij in ons, dan worden we vrijer en vrijmoediger, want wij doen het niet, maar Hij, door ons heen. Zijn we bereid om zo gestalte te geven aan het Koninkrijk van God? Zo te laten zien dat Jezus koning is en niet satan?De wereld denkt dat ziekte het laatste woord heeft en we wensen elkaar een gezegend en gezond nieuwjaar en dat is goed, maar gezondheid is een gave van God en als de boze ons die afpakt moeten we de strijd aangaan en die terugnemen, terugeisen, op grond van de striemen van de Here Jezus. Want Hij heeft er voor betaald, dus heb ik er recht op! Halleluja.

Je hoort vaak mensen zeggen dat God niet altijd geneest. Natuurlijk zijn er vragen waarom deze wel en die andere niet en naar die antwoorden moeten we gaan zoeken. Als we in de evangeliĆ«n lezen dat Jezus alle ziekte en alle kwaal genas van iedereen die naar Hem toekwam en dat Hij beloofd heeft dat we tenminste dezelfde werken zouden gaan doen, die Hij deed, dan hebben we nog een weg te gaan. Simpelweg stellen dat God niet geneest is te eenvoudig. Hij heeft Ć³ns die opdracht gegeven, dus wij genezen niet altijd….

Besef vandaag dat Hij bij je is, in welke nood en in welke omstandigheid ook. Misschien ga je wel met lood in je schoenen naar je werk, of op visite of weet ik veel waarheen. Maar besef, Hij is bij je, Hij zal je niet loslaten en niet verlaten. Dit hele jaar niet! En zelfs al gaan we door het dal van de schaduw des doods, dan nog is Hij bij ons, Zijn stok en staf vertroosten ons. Zo mogen we 2018 binnengaan, samen met Hem, probeer het dan ook niet zonder!

Wil je ons ondersteunen? Klik dan op ons logo:

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s