Alles mogelijk


Alle dingen zijn mij mogelijk door Christus, Die mij kracht geeft Filippenzen 4:13 HSV

Lezen: Fil.4:10-20

“Kenniet ligt naast Wilniet’ was een gevleugelde uitspraak van mijn moeder zaliger en misschien wel de wereldse versie van deze tekst. Maar het ligt in elkaars verlengde. Heel vaak staat onze wil dingen in de weg, die we zouden kunnen doen, maar niet willen. ‘Waar een wil is, is een weg’ is er ook zo eentje.

Maar de bijbelse versie gaat nog veel dieper. Die zegt dat niets meer onmogelijk is, door de Kracht, die Christus, de Gezalfde, ons Zijn gezalfden, gegeven heeft. Dus door de Heilige Geest. De context laat zien dat het hier in principe over het lijden gaat, wat je te wachten kan staan als je belijdt een Christen te zijn en je ook zo gedraagt. Maar ook de Here Jezus zei in Math.17:20 dat niets ons meer onmogelijk zou zijn, maar dan moesten we wel geloof tonen en onze autoriteit uitoefenen (Spreken tot de berg)

Ik denk, ben van mening, dat wij als christenen veel meer Gods kracht zouden moeten ten toon spreiden, mede op grond van deze tekst. Niet dat slappe van: ‘ik kan dat niet’ maar levend vanuit de Opstandingskracht, Die in ons woont en die paraat staat om ons, met diezelfde kracht, de dingen te laten doen die Jezus deed

Wanneer hebben voor het laatst een zieke genezen, een demoon uitgeworpen, iemand tot Jezus geleid? Ja, dat moet je gave zijn, je talent, of hoe je het smoesje ook noemen wilt, om maar niet uit te hoeven stappen in geloof en uit je comfort-zone.

Als er staat niets, dan bedoelt de Bijbel ook niets, als er staat alle dingen, dan worden ook alle dingen bedoeld, dus niets uitgezonderd.

Het Opwekkingslied: k vermag alle dingen, dor Hem die mij kracht geeft’ is misschien niet het meest muzikale lied uit deze bundel. Maar zeker wel een van de krachtigste: je kan en mag het, aan het begin van iedere dag proclameren, zing het maar gewoon mee

En er naar handelen! In die Kracht, Die Jezus uit de dood deed opstaan!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s