Middelpunt


Want waar twee of drie in Mijn Naam bijeengekomen zijn, daar ben Ik in hun midden. Math.18:20 HSV

Lezen: Math.18:15-20

Minstens twee heb je er voor nodig, om in iemands midden te zijn. Als je alleen bent, dan geldt de belofte feitelijk ook, omdat Hij in je is, door de Heilige Geest. Het is een geweldige belofte, die we hier hebben. Dat als je met zijn tweetjes bent Hij er ook is.maar dan moeten het ook Zijn tweetjes zijn, dus in Zijn Naam bij elkaar. Dat is meteen gekoppeld aan vers 19 waar het gaat over gebedsverhoring door eenparig gebed. In onze Bijbelschool hebben we een groepsapp. Regelmatig verschijnen daar gebedsverzoeken op en, vaak binnen korte tijd, de verhoringen. Hele bijzondere soms, want God doet Zijn Woord gestand. Waar twee of drie iets eenparig begeren, dus echt graag willen hebben, dan komt het er.

Als we samenkomen in de Naam van Jezus, dan is het aantal dus niet zo belangrijk, 2 of 3 zijn in feite genoeg, maar hoeveel kracht gaat er des te meer uit van gezamenlijk gebed. Het is zo ontzettend jammer dat bidstonden in en voor de gemeente zo bar slecht bezocht worden, terwijl er zoveel kracht van uit gaat. In het boekje Doeltreffend Bidden voor Verloren Mensen (wat we gratis weggeven) staan ook verschillende voorbeelden. Een daarvan is, dat toen een hele gemeente voor een persoon, op dat moment en die plaats voor zijn redding ging bidden, hij op dat zelfde moment zijn leven aan Jezus gaf, vele kilometers verder…. Daarom heeft de satan zo’n hekel aan (gezamenlijk) gebed, omdat het hem verzwakt. Hij zal alles proberen om je maar bij de bidstond vandaan te houden.

Maar twee of drie is al genoeg, denk aan 2 mensen in het huwelijk verbonden, die voor hun kinderen bidden. Misschien doe je dat al jaren en zie je niet de resultaten die je zou verwachten. Maar weet dat je gebed bij God wordt bewaard en dat Hij het op Zijn tijd zal gebruiken. Ik las deze week een getuigenis van Ronald Plat, een evangelist met wie ik in het verleden veel heb samengewerkt. Hij vertelde dat hij na de brand in het Hemeltje veel met jeugd uit zijn woonplaats, Volendam, heeft gesproken. Velen verteld dat ze vlak voor de brand uitbrak o die plaats warren,maar toevallig net daarvoor waren weggeroepen, gebeld, ergens anders heen gingen of in ieder geval niet op die plaats waren toen die ramp zich voltrok. Bij navraag bleken ze allemaal bidden (groot)ouders te hebben….. (Lees het hier)

Dat is een flinke bemoediging voor als je misschien al zo lang bidt zonder resultaat voor je kinderen. Ze werden allen beschermd. Twee of drie is genoeg om de Here Jezus in je midden te hebben. Ik weet nog dat mijn vrouw en ik ergens intens voor aan het bidden waren en we overweldigd wetend door Gods aanwezigheid. We durfden onze ogen niet open te doen uit vrees voor de Here,maar we wisten dat Hij daar was, in ons midden.

Soms zul je het ervaren, soms niet, maar, op grond van deze tekst kan je verwachten dat Hij, onafhankelijk van ons gevoel er zal zijn. Want dat is toch de betekenis van Zijn Naam: Ik Ben Er = JWWH

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s