Dringende liefde


Want de liefde van Christus dringt ons, die tot dit oordeel gekomen zijn: als Eén voor allen gestorven is, dan zijn zij allen gestorven. En Hij is voor allen gestorven, opdat zij die leven, niet meer voor zichzelf zouden leven, maar voor Hem Die voor hen gestorven en opgewekt is. 2Kr.5:14-15

Lezen: 2 Kor.5:11-20

Als je eenmaal gegrepen bent door de allesomvattende liefde van de Here Jezus voor een verloren wereld, dan is het die liefde die je dringt om anderen daar deelgenoot van te maken. Dat is het doel van Discipelschap: anderen te winnen voor Jezus, te redden uit de klauwen van satan, die niets liever wil dan roven, slachten en vernietigen. In deze passage uit de Bijbel, die voor mij ontzettend belangrijk is, vers 20 is mijn bekeringstekst, komt zo duidelijk naar voren dat God Zijn Volk, Zijn kinderen, wil toerusten om de grote oogst van zielen binnen te halen. De oogst is niet het probleem, leert de Here Jezus ons in Mat.9:37, het zijn de arbeiders, die zo weinig zijn. Daarom heet onze stichting ook Arbeiders in de Oogst, omdat we de arbeiders willen toerusten om effectief en doelgericht de oogst binnen te halen.

Bidden voor Verloren Mensen moet effect hebben en evangeliseren heeft alleen dan zin als we de mensen bij Jezus brengen en ze een keuze voor Hem maken. En dat doen we, omdat de liefde van Christus ons gegrepen heeft, dat is het dat ons dringt. Dagelijkse om ons heen sterven mensen, die Jezus niet kennen en verloren gaan. 3,5 miljard mensen in de wereld hebben nog nooit van Hem gehoord. Werk ik nu op je geweten? Nee, ik wil je wakker schudden! Wij, de. Gemeente, iedere gelovige, heeft de bediening der verzoening. D.w.z. Dat God er voor gekozen heeft om via ons mensen tot Hem te brengen. Laten we dat na, dan hebben we te maken met de zonde van nalatigheid….

Zeggen dat je het niet kunt is zeggen dat je het niet wilt (Ik vermag alle dingen, weet je nog) We hebben de Heilige Geest en Zijn Kracht ontvangen om getuige te zijn, een getuige die zielen wint en erop uit gaat, een getuige die bidt, een getuige die de oogst binnen haalt.

Kom en help ons oogsten is ons motto, want we kunnen het niet alleen. Financiële bijdragen zijn geweldig, maar de daad bij het woord voegen nog meer. Want als je Gods liefde geproefd hebt, geraakt ben door ZIjn liefde, dan wil je niets liever dan dat aan anderen mededelen, kost wat kost, of niet soms? Laat je daarbij niet leiden door angst, maar schaam je niet voor het evangelie, de kracht Gods tot behoud, voor een ieder die gelooft. Laat vandaag geen kans verloren gaan om het evangelie met iemand te delen! De Heilige Geest staat te popelen om je te helpen, zeker weten!

http://www.arbeidersindeoogst.nl

Www.doeltreffendbidden.nl

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s