God van de levenden


God nu is niet een God van de doden, maar van de levenden, want voor Hem leven zij allen Lk20:38 HSV

We bevinden ons in de 40 dagen tijd, een tijd van bezinning op het lijden en sterven van de Here Jezus en Zijn overwinning op de dood. In de komende 40 dagen volgen we het leesplan van de Bible app “40 dagen Lijdenstijd 10/40

Lezen: Lukas 20:27-40

Na Farizeeën komen nu de Sadduceeën een poging doen om Jezus in de val te laten lopen. De Sadduceeën, in tegenstelling tot de Farizeeën, geloven niet in de opstandig. ‘Dood is dood en daarmee uit’ Ze hebben, tot op de dag van vandaag hun gif in vele harten uitgezaaid, want wie gelooft er nu nog in een leven na dit leven? Je hoort vaak, als mensen gestorven zijn, bijvoorbeeld na een ziekte of zo: die is nu beter af. Als ze Jezus hebben gekend niet, anders is het nog maar de vraag, denk ik dan vaak.

Ze komen met een theoretisch geval, eigenlijk om het geloof in de opstanding belachelijk te maken. In Israel kende men het zogenaamde ‘zwagerhuwelijk’ Als iemand kinderloos stierf moest zijn broer de weduwe huwen en een kindje bij haar verwekken wat dan gold als nakomeling van zijn broer. Als er dan iemand was die alle 7 broers getrouwd had, wie is dan haar man bij de opstanding? Zoals altijd antwoordt de Here Jezus op een verbazingwekkende manier. Hij doorziet hun vraag en antwoord niet op de vraag, maar op de gedachte die erachter zit, dat er geen opstanding zou zijn. Hij laat zien dat God een God is van levenden is en niet van doden. Als Mozes vraagt aan God, hoe Hij genoemd wil worden zegt Hij: Ik ben de God van Abraham, Izak en Jacob. En daarmee laat Jezus zien, dat zij dus nog steeds voortleven, na hun dood. Voor Jezus hemelvaart gingen zij die stierven naar het dodenrijk, gered of ongered, lees het verhaal van de rijke man en de arme Lazarus) Met Zijn hemelvaart nam hij alleen die in God geloofden mee naar de Hemel (Krijgsgevangenen zegt Ef4:8) Sindsdien gaan alle gelovigen, die sterven, naar de hemel.

God is een God van levenden en allen, die in Hem geloven, ontvangen een leven, wat niet meer sterft, maar eeuwig verder leeft. Dat krijg je niet, dat heb je. Je bent in een andere dimensie terechtgekomen. Billy Graham zei: ‘Als mensen zeggen dat ik dood ben, geloof ze niet, ik ben alleen verhuisd’ en zo is het.

Als je gelooft heb je het eeuwige leven, zonder twijfel en mag je de eeuwige glorie binnengaan. En er komt en tijd dat we verenigd zullen worden met ons aardse lichaam, maar dan verheerlijkt en eeuwig op de nieuwe aarde zullen leven. Kennen we de Here Jezus al als onze Heiland en Verlosser, zijn onze koffers al gepakt, zodat we kunnen verhuizen, op het moment dat het komt? Zo niet, nodig dan de Here Jezus uit in je hart en ontvang Zijn Gratis Geschenk en zorg dat je er bij komt. Want er is leven na de dood, zeker weten, want Jezus heeft de dood en het dodenrijk overwonnen en de sleutels afgepakt. Iedereen die in Hem gelooft zal leven, ook al is hij gestorven!

2 gedachten over “God van de levenden

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s