Klop, klop

Comment 1 Standard

Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Als iemand Mijn stem hoort en de deur opent, zal Ik bij hem binnenkomen en de maaltijd met hem gebruiken, en hij met Mij. Opb3:20 HSV

We bevinden ons in de 40 dagen tijd, een tijd van bezinning op het lijden en sterven van de Here Jezus en Zijn overwinning op de dood. In de komende 40 dagen volgen we het leesplan van de Bible app “40 dagen Lijdenstijd 12/40

Lezen: Opb3:14-22

Vandaag, zondag, weer een pauze in het leesplan van de 40 dagen tijd, maar de dagtekst van de Bible app is gewoon een hele mooie. Hij komt uit de brief van Jezus Zelf aan de gemeente van Laodicea, die Johannes moest schrijven in het boek Openbaring. Een gemeente die zelf eigenlijk alles wel had en als zodanig de Here Jezus Zelf buiten liet staan. Ze worden een lauwe gemeente genoemd en staan misschien wel symbool voor heel veel gemeenten in deze tijd. Jezus zegt: ‘omdat je lauw bent en noch koud nog warm, zal ik je uitspugen’. Lauw is smerig, koud is fris en warm verwarmd, maar lauw spuug je uit, omdat je verwacht dat het koud of warm is.

Een gemeente, die in vuur en vlam staat voor Jezus, is een gemeente die aantrekkingskracht, wervingskracht heeft. Daar komen geregeld mensen tot vernieuwend geloof en bekering. Daar steekt men tijd in het bereiken van de buitenwereld, de mensen die dreigen verloren te gaan, als ze niet gaan geloven. Dat is een missionaire gemeente, niet alleen wat geld betreft, het laat zich niet afkopen, maar zendt ook mensen uit, ondersteunt evangelisatiewerk en initieert dat zelf, moedigt dat aan. Er is ruimte voor de middelvinger van de vijfvoudige bediening, de langst die de wereld bereikt.

En je kunt mopperen op je gemeente, maar hou je zelf een spiegel voor. Jezus zei: als je Mij volgt, maak ik je een visser van mensen. Wanneer heb je voor het laatst iemand gevangen, het Koninkrijk binnengeleid? Heb je dat überhaupt ooit wel eens gedaan?

We denken vaak te groot van evangelisatie, terwijl het eigenlijk zo eenvoudig is: je hoeft de mensen alleen maar te helpen luisteren dat Jezus aan hun deur klopt en ze helpen om die deur te openen. Is Hij eenmaal binnen, dan gaat Hij nooit meer weg. Hij komt niet op visite, Hij blijft. Dan bepalen wij of Hij kamer- of hoofdbewoner wordt, dat is discipelschap, maar om behouden te worden heb je slechts dit nodig: de Here Jezus in je hart. En dan komt er een tijd, vroeg of laat, dat Hij Zich gaat roeren, dat er dingen gaan veranderen.

Zo hebben we al zo’n 4000 mensen tot die stap mogen brengen met onze Krachtevangelisatie en telkens sta je weer verrast hoe eenvoudig het is, omdat het niet gebaseerd is op kennis, weten waar alle bijbelteksten staan, o antwoorden weten op moeilijke vragen, maar op de Kracht van God. 31 maart a.s. organiseren we weer een kiXtart Krachtevangelisatie waar je geactiveerd kan worden om het ook te gaan doen. En het werkt niet alleen op straat, ook in de omgeving waar God je geplaatst heeft. Geef je op www.kixtart.ga

En jij? Heb je ooit de deur geopend voor de Here Jezus, heb je de klop gehoord en Zijn stem beantwoord? Want Hij wil bij je binnen, maar dringt Zich niet binnen. Hij wacht totdat jij de deur van je hart opent en je Hem binnenlaat. De knop van de deur zit aan de binnenkant. Haal al je reserves, de sloten, kettingen en alarmen maar van je deur en laat Hem binnen. En Hij komt met je eten, d.w.z. Hij wil een intieme relatie met je, waar je nooit spijt van zult hebben en je ontvangt dan eeuwig leven! Nog nooit echt gedaan? Ga naar www.gratisgeschenk.nl en doe het vandaag!

Gods zegen en een fijne zondag!

Een gedachte over “Klop, klop

  1. Pingback: even opfrissen voor jullie he – Sitetitel

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.