Striemen


Toen nam Pilatus dan Jezus en geselde Hem. Joh 19:1 HSV

We bevinden ons in de 40 dagen tijd, een tijd van bezinning op het lijden en sterven van de Here Jezus en Zijn overwinning op de dood. In de komende 40 dagen volgen we het leesplan van de Bible app “40 dagen Lijdenstijd” 41/47

Lezen: Joh.19:1-16

Het staat er zo eenvoudig, een regeltje van 8 woorden, je zou er bijna overheen lezen. Maar het is zo belangrijk wat hier staat. Ik heb er al eens eerder over geschreven in deze cyclus, maar doe het toch nog maar eens. Misschien vind je het plaatje wat ik gekozen heb wel wreed en bloederig, maar als je de Passion of the Christ gekeken hebt, is dit nog niets. Denk je eens in. Een zweep met allemaal stukjes metaal erin, die 39 x de rug van onze geliefde Heiland teisterden. En waarom? Ja natuurlijk, om de wreedheid van de soldaten te bevredigden. Om Pilatus te rechtvaardigen, die het volk tevreden wil stellen. Allemaal waar, maar de grootste waarheid is, dat Jezus het toeliet, omdat Hij op dat moment voor al onze ziektes betaalde. Jesaja 53:5 voorspelde het al, Petrus bevestigt het nog eens: Door Zijn striemen zijn we genezen.

In de afgelopen Healing and Impartation conferentie toonde Randy Clark een stukje van de geseling uit de Passion of the Christ van Mel Gibson. Hij liet ‘slechts’ 5 klappen zien, maar ze gingen door merg en been. Toen hij vroeg om je ziekte, je aandoening of wat dan ook in die striemen te zien, vonden er al spontaan genezingen plaats, voor dat er was gebeden! Want al deze 39 striemen zijn de betaling voor onze genezing. Met wat voor kwaal je ook tobt, welke aandoening je ook hebt, waar je fysiek of psychisch ook onder lijdt, er is voor betaald. We hebben recht op onze genezing. Niet omdat we God kunnen commanderen, maar omdat Hij er voor betaald heeft, met de striemen op Zijn eigen rug. En nogmaals dat was niet mis. Men gaf er maar 39 omdat velen bij de 40ste bezweken en het leven lieten. Zo ernstig is onze Here Jezus mishandeld, omdat Hij wilde dat wij genezen zouden zijn. Dus je mag het claimen, niet om God voor je karretje te spannen,zoals men wel zegt, maar omdat er voor betaald is, duur betaald. Ik heb wel eens horen verluiden, weet niet of het waar is, maar dat alle ziekten tot 39 oorsprongen kunnen worden herleid. Dat zou dan betekenen dat voor iedere ziekte er een striem op Jezus rug terecht kwam…

Hij betaalde voor onze zonde, amen, maar ook voor onze ziekten.

Als je ergens aan lijdt, bid dan dit gebed met me mee:

Dank U Here Jezus voor Uw offer, dank U dat U ook betaalde voor mijn ziektes en kwalen. Ik aanvaard Uw striemen als betaling voor mijn ziekte en ik neem Uw genezing aan, dank U dat ik door Uw striemen genezen ben. Ik aanvaard het in geloof. Dank U voor Uw genezende kracht, die nu door mij heenstroomt. Ik gebied iedere ziekte, kwaal, aandoening etc mijn lichaam nu te verlaten in Jezus naam, want er is voor betaald! Dank U Here Jezus!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s