In Zijn Naam


En alles wat u doet met woorden of met daden, doe dat alles in de Naam van de Heere Jezus, terwijl u God en de Vader dankt door Hem. Kol.3:17

Lezen: Kol.3:1-17

Zeker vroeger, als er een politieman, of veldwachter, achter iemand aanliep om die persoon aan te houden, riep die: In naam der wet, stop! Als je dan niets op je kerfstok had was dat geen probleem, maar anders maakte je dat je wegkwam. Want hij sprak, mede op grond van zijn uniform, namens de wet. Dat gaf hem de autoriteit om namens de wet te spreken en te handelen.

Zo gaf de Here Jezus ons, Zijn discipelen, de autoriteit, de macht over ziekte en boze geesten (Mat.10) en om het evangelie uit te dragen. Niet op grond van wat we hebben gedaan, onze vroomheid of heiligheid, maar op grond van wie we zijn, onze identiteit. Daarom kunnen we woorden uitspreken en daden doen namens de Here Jezus en zoals de Here Jezus.

De Naam van Jezus is geen formule, om je gebed mee af te sluiten, nee het betekent dat je namens Hem spreekt en dat je weet wat je zegt en doet. Zoals een politieman dat weet en men dan ook moet gehoorzamen, zo moeten ziekte en boze geesten wijken wanneer wij, in die autoriteit en de wetenschap wie zijn in Christus, spreken en handelen. Als je nog op het niveau zit van het stofje aan de weegschaal en de druppel aan de emmer, zal er niets gaan gebeuren, maar wanneer je weet dat je een Zoon (is niet je geslacht maar je identiteit) bent van de Vader en de autoriteit van de Zoon gekregen hebt, zul je, wanneer je dat gaat toepassen, opmerkelijke dingen gaan zien. Dan heb je de macht om te binden en te ontbinden en de belofte is dat het zal gebeuren. Dan heb je de belofte dat wanneer je bidt, namens Hem, in Zijn Naam, je gebed verhoord zal worden. Dan weet je dat ziekte niet van God komt, maar uit het rijk der duisternis en dat jij macht hebt gekregen over de gehele legermacht van de vijand (Luk.10:19). Dan weet je dat waar jij binnenkomt, je de drager bent van Zijn Tegenwoordigheid en dat elke negatieve macht zal moeten wijken voor Zijn Naam.

Heb je daar nog nooit mee gehandeld, dan wordt het tijd. Wij zijn het leger van God, geroepen om de machtige daden van God te verkondigen en de zielen weg te rukken van voor de poorten van de hel. Volk van God, ontwaak, besef welke autoriteit je hebt, welke macht ons gegeven is en ga die gebruiken! Tot eer van Zijn Naam, dat alleen. Eigen roem past hier totaal niet, want het bewijs dat je weet wie je bent, vertelt niets over je staat als mens. Het gebeurt allemaal uit genade, tot eer van Zijn Naam!

Ga dan heen…..

Een gedachte over “In Zijn Naam

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s