Gods heerlijkheid


Want allen hebben gezondigd en missen de heerlijkheid van God,

en worden om niet gerechtvaardigd door Zijn genade, door de verlossing in Christus Jezus. Rom.3:23-24

Lezen: Rom.3:21-31

Grappig, he? Zeg ik gisteren nog dat ik tegenwoordig de Bible app gebruik, met de mooie plaatjes overigens, omdat die maar 1 tekstgedeelte citeren, zijn het er vandaag 2. Maar de eerste van die 2 is een regel uit het Evangelie Zielenwinnend script, en allen die dat gebruiken kennen deze al uit het hoofd.

Het hele stuk gaat over de genade die God geeft, door het plaatsvervangend en het verzoenend lijden van de Here Jezus. Doordat Hij heeft geleden, voor de zonden van de hele wereld (1Joh2:2) is er voor iedereen vergeving mogelijk en een nieuw leven. Niet door het houden van wetten en regeltjes, dat komt voort uit het veranderde leven, maar uit genade, om niet, helemaal gratis. Gods genade is een gratis geschenk. Het kostte Hem alles, maar ons niets.

Iedereen heeft gezondigd en daarom kunnen we, vanuit onszelf nooit bij God komen, want Hij is Heilig en rein. Maar door de genade en het bloed van Jezus zijn wij weer schoongewassen en rein als pasgeboren baby’s. Dat is wat Gods genade voor ons doet. En wij hoeven het alleen maar te ontvangen. Je hoeft er niet je best voor te doen, je hoeft het niet te verdienen, het is gratis en voor niets. Dat is toch super geweldig?! Dat moet iedereen toch horen?

Gods genade is voor ieder mens beschikbaar en Hij wil niet dat er ook maar iemand verloren gaat. En wij kunnen Hem daarbij helpen, sterker nog, Hij heeft ons ervoor uitgekozen om dat aan de wereld kenbaar te maken.

Onze stichting, Arbeiders in de Oogst wil je daarbij helpen, onder andere

-Door het gratis boekje Doeltreffend Bidden voor Verloren Mensen wat je kunt bestellen op http://www.doeltreffendbidden.nl en de Workshop of de preek die daarop gebaseerd zijn (was fijn gisteren in Zaltbommel) die we graag bij je komen houden

– Door een Kixtart te organiseren waarop je leert op een effectieve manier mensen tot Jezus te leiden

Iedereen moet het weten. Vorige week was Keith Green artiest van de week op Groot Nieuws Radio. Een van zijn liedjes zegt het zo treffend: Jesus commands us to go

Die boodschap van genade is beschikbaar voor alle mensen. Want het offer van de Here Jezus is groot genoeg, voor Jood, heiden en noem maar op.

– Ken je die genade nog niet? Aanvaard dan Jezus vandaag als je Heiland en Verlosser en ga naar http://www.gratisgeschenk.nl

– Ken je Hem al wel, vertel het dan aan de mensen!

Een gedachte over “Gods heerlijkheid

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s