Gratis eeuwig leven


Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Wie Mijn woord hoort en Hem gelooft Die Mij gezonden heeft, die heeft eeuwig leven en komt niet in de verdoemenis, maar is uit de dood overgegaan in het leven. Joh.5:24

Lezen: Joh.5:19-47

Je hoort het mensen wel eens zeggen, als er iemand gestorven is: ‘nu komt het er op aan’ M.a.w. de betreffende persoon zal nu weten of hij of zij het eeuwige leven zal ontvangen of eeuwig verloren zal zijn. En dat klopt niet. Want we kunnen die zekerheid nu al hebben.

Velen zijn er, die die zekerheid niet durven pakken. ‘Je moet toch uitverkoren zijn? God moet je toch doen wederomgeboren laten worden?’ En men legt de verantwoording bij God neer. Het moet ‘komen te staan te gebeuren’ zoals men dat vroeger zei.

Deze tekst laat duidelijk zien dat de bal bij ons ligt. Geloven is een werkwoord, iets wat je moet doen. Geloven is het eenvoudig aannemen, als een kind, van de genade van God, die verkregen is door het verlossende werk van de Here Jezus aan het kruis. Een ieder, dus iedereen, die ik Hem gelooft, zal niet verloren gaan, maar eeuwig leven hebben, zegt Joh.3:16. Iedereen die het Woord van Jezus gelooft en gelooft in de Vader, Die Hem gezonden heeft, heeft eeuwig leven, niet krijgt, strakjes, maar heeft het nu! Is uit de dood, de status die iedereen heeft, die (nog) niet gelooft, overgegaan naar het leven. Komt niet meer in het oordeel, want er is geen veroordeling meer voor wie in Christus Jezus zijn, zegt Rom.8:1.

Als je dus in de Here Jezus gelooft als je Heiland en Verlosser, je leven aan Hem hebt overgegeven, Hem hebt uitgenodigd in je hart, mag je weten dat je een Kind van God bent geworden en dus, op grond van het volbrachte werk aan Golgotha’s kruis, de hemel in gaat op het moment dat je sterft. Alles wat dat in twijfel trekt komt uit de koker van de tegenstander. Hij zal je eraan doen twijfelen. ‘Je gaat met een ingebeelde hemel ter helle’, je hoort het misschien mensen zeggen, maar dat doen ze niet namens God, al denken ze dat wel.

Als je gelooft, als een kind, heb je het eeuwige leven, mag en kan je je uitstrekken naar meer van God in je leven door de Heilige Geest, weet je dat je een Vader in de Hemel hebt, Die voor je zorgt en van je houdt en heb je de toegang tot het eeuwige leven. Zo eenvoudig? Zo eenvoudig! Een van Jezus laatste woorden aan het kruis waren: ‘Het is volbracht!’ Hij heeft er alles aan gedaan. De bal ligt nu bij ons! Heb je die keuze nog nooit gemaakt? Ga naar http://www.gratisgeschenk.nl en doe het vandaag!

Een gedachte over “Gratis eeuwig leven

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s