Kracht ontvangen


Maar u zult de kracht van de Heilige Geest ontvangen, Die over u komen zal; en u zult Mijn getuigen zijn, zowel in Jeruzalem als in heel Judea en Samaria en tot aan het uiterste van de aarde. Hand. 1:8

Lezen: Hand.1:4:14

Lukas beschrijft hier de laatste woorden van de Here Jezus, vlak voor Hij ten hemel vaart. En iemands laatste woorden wil je weten, draag je je verdere leven bij je. Wat Jezus hier zegt wordt wel de Grote Opdracht genoemd. We zien die ook in Mat.28:19, de versie die Matheus zelf optekende uit de mond van de Here Jezus. Maar Lukas legt hier het accent op de Bron die het allemaal mogelijk maakt: de Persoon van de Heilige Geest. Want ze moeten zelfs wachten, zegt Hij in vers 4, totdat ze de Heilige Geest ontvangen hebben voordat ze ook maar iets mogen doen. Maar als Hij dan komt, de belofte van de Vader, dan hebben ze de opdracht om de hele wereld te maken tot discipelen. Je ziet dan ook op die eerste pinksterdag dat ze meteen de straat op gaan en de grote daden Gods verkondigen.

Dat was toen, dat is nog niet veranderd. Gods plan is de redding van de wereld, van de gehele wereldbevolking. En Hij heeft een ieder van ons uitgekozen om zich daarvoor in te zetten. Niet dat we allemaal naar het zendingsveld moeten, nee, doe dat alleen als je er een roeping voor gekregen hebt. In een gemeente in Dordrecht staat boven de uitgang: ‘u betreedt nu het zendingsveld’ en zo is het. Ons zendingsveld is de wereld waarin we leven, de mensen die we ontmoeten, op school, werk, straat, de buurt. Om iemand tot Jezus te leiden hoef je geen evangelist te zijn, of de gave van evangelisatie te hebben, die bestaat trouwens niet eens. Nee, om iemand tot Jezus te leiden, om Zijn getuige te zijn heb je alleen de Heilige Geest nodig. Een evangelist is iemand die, naast dat Hij een zielenwinner is, ook iemand die, net als de anderen in de vijfvoudige bediening, de heiligen toerust tot dienstbetoon. Als je een kiXtart van ons bijwoont ga je zien hoe de kracht door je heenstroomt en hoe je op een eenvoudige, maar krachtige manier iemand tot Jezus leidt. Niet door je bijbelkennis, niet door je overredingskracht, maar door de kracht van de Heilige Geest. En iedere christen, gezalfde des Heren, zou een last voor zielen moeten hebben. Waarom? Omdat Jezus die had. ‘Ik ben gekomen om het verlorene te zoeken en het te redden’, zegt Hij in Luk. 19:10, en als we Zijn discipelen willen zijn, moeten we de dingen doen die Hij deed.

Op dit moment verschijnen er van de Europe Shall Be Saved beweging gedurende 40 dagen korte stukjes die je bemoedigen uit te stappen in Evangelisatie. Ik ben ze aan het vertalen en je de eerste kan je vinden op

https://nultien4jesus.wordpress.com/2018/05/17/toerusten-en-uitzenden/

De website over Rotterdam, maar deze principes zijn overal toepasbaar.

Hét bewijs dat je de Heilige Geest hebt ontvangen is, hoe belangrijk ook, niet alleen tongentaal, of de andere gaven van de Geest, nee het is het effectief getuige zijn van de Here Jezus. Ben je dat niet, kan je je dus afvragen of je de Heilige Geest hebt ontvangen voor jouw doeleinden, of dat de Heilige Geest jou ontvangen heeft voor de Zijne…. waar je ook bent vandaag, laat voor je bidden voor een eerste of hernieuwde vulling van de Heilige Geest, opdat je kracht, dynamiet ontvangt om een effectieve getuige te zijn, want zonder de Geest gaat je dat niet lukken, mag je het niet eens proberen, zegt vers 4. Is dat de reden dat zoveel mensen teleurgesteld zijn en niet meer evangeliseren, uitgeblust en opgebrand?

Ga en laat die Krachtbron je doorstromen vandaag, tot overlopens toe!

Een gezegend Pinksteren!

Een gedachte over “Kracht ontvangen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s