Reddende genade

Comment 1 Standard

Want de zaligmakende genade van God is verschenen aan alle mensen. Titus 2:11

Lezen: Titus 2:11-15

Deze tekst wordt ook wel vaak met Kerst gebruikt en dat is waar het natuurlijk allemaal begonnen is. Maar het is meer dan Kerst, want zonder Golgotha en het open graf had Kerst geen zin gehad. En zonder Pinksteren had de wereld het niet geweten. Dat de genade verschenen is, de zaligmakende genade is niet zo goed vertaald. Het Boek zit er dichter bij. De genade is verschenen opdat er voor alle mensen redding mogelijk is, is inderdaad beter vertaald. De genade van God op zich is natuurlijk al reddend. Want door genade zijn we behouden. En genade is dat gratis geschenk wat God aanbiedt aan een ieder. Sterker nog, het is voor alle mensen beschikbaar gemaakt, doordat God al hun zonden al kwijtgescholden heeft. Ook van de onbekeerden? Ook van de onbekeerden! (2 Kor.5:20) Alleen de zonde van ongeloof, wat heb je met de genade van Mijn Zoon gedaan? houdt hen uit de hemel.

Daarom heeft ieder mens ook recht op redding, want Jezus heeft er voor betaald, een hoge prijs, met Zijn leven en met Zijn bloed. En wij, Zijn gemeente, de discipelen, zijn ertoe geroepen om die genade bekend te maken, te laten schijnen, aan alle mensen. Aan hen die het horen willen en aan hen die het (nog) niet horen willen, of kunnen, omdat ze nog verblind zijn door de god van deze wereld. In ons gratis boekje Doeltreffend Bidden voor Verloren Mensen wat je hier kunt bestellen, lees je daar hoe er dan mee te handelen.

U, jij en ik, zijn vandaag geroepen en bekwaam gemaakt door de Heilige Geest, de bedoeling van Pinksteren, om het de mensen te vertellen. En vergis je niet, het ligt niet aan de mensen, het ligt niet aan de oogst, die is tenslotte groot, zegt de Here Jezus, het ligt echt aan ons, de arbeiders, want die zijn er maar weinig. Daarom is het ook een opdracht om te bidden meer arbeiders in de oogst. Wil je daar meer over weten, ga dan naar: www.pray9-38.ga, en doe mee, iedere dag om 9u38.

Wij hebben de taak om die reddende genade voor alle mensen te laten verschijnen, en weet je nog soteria is niet alleen redding, het is ook genezing en bevrijding, dus ook dat mogen we uitdelen, want het opent de weg tot redding. Ik hoop dat je de stukjes ook leest van ESBS over toerusten en uitzenden, ze bemoedigen je, helpen je, geven je tips etc om uit te stappen en de Grote Opdracht te gaan doen, in je eigen omgeving op je eigen plek. Want het Offer van Jezus is het waard, de mensen hebben het nodig, alleen wij moeten het gaan doen…..

Een gedachte over “Reddende genade

  1. Pingback: opfrisser na de pinkesteren – Sitetitel

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.