Partijdig


Wat zullen wij dan over deze dingen zeggen? Als God voor ons is, wie zal tegen ons zijn? Rom.8:31

Lezen: Rom 8:31-39

Ja, je kijkt er misschien van op, maar de Here God is partijdig. Hij is voor ons. Dat betekent dat Hij tegen onze tegenstander is! En als God voor ons is, wie haalt het in zijn hoofd om dan nog tegen ons te zijn?!

Dit weten doet je je hoofd omhoog heffen, wat de omstandigheden ook zijn, wat je ook hebt uitgespookt, want dat telt niet meer. Ons verleden is uitgewist, onze zonden zijn vergeven. Hoe de satan je ook aanklaagt, hij krijgt bij God geen voet. Bij jezelf misschien, omdat je zo nodig je ‘ellende’ moet kennen. Maar mijn ellende is uitgewist aan het kruis op Golgotha met het zuiverste en krachtigste schoonmaakmiddel wat er is: het Bloed van het Lam. Dus als satan je aanklaagt, gebruik je het Bloed van het Lam, daarmee overwin je Hem (Openb. 12:11)

Wanneer je dus beseft dat God voor je is, dan durf je je problemen het hoofd te bieden, want dan weet je dat er, linksom of rechtsom, een uitweg komt. Psalm 27 zegt het zo mooi:

De HEERE is mijn licht en mijn heil, voor wie zou ik vrezen? De HEERE is mijn levenskracht, voor wie zou ik angst hebben?

En zo is het. Als God voor ons is, dan moet de vijand benen maken. We moeten dat meer en meer leren beseffen. God is aan onze zijde, Hij strijdt met ons mee. Wat je ook tegemoet moet zien vandaag: Hij is erbij. Dat moet je toch een geweldige boost en troost geven. Als je het schrijft rijmt het,als je het uitspreekt niet meer) Hij gaat met je mee, naar de dokter, naar het ziekenhuis, naar de rechtbank, naar je werk, naar school, waar je misschien gepest wordt.

In de wetenschap dat Hij voor je is, kan de de autoriteit nemen en de vijand wegsturen, de problemen aanspreken en met je hoofd omhoog de situatie de baas worden. Want als Hij voor je is, ben je onoverwinnelijk, meer dan overwinnaar, zoals het laatste vers van dit gedeelte zegt. Maar als Hij tegen je is, berg je dan maar! Maar Hij is voor al Zijn Kinderen en wil ze dan ook alle dingen schenken (vers 32) Zo’n God, daar moet je toch wel van houden?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s