Erbij


Maar zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u erbij gegeven worden. Mat.6:33

Lezen: Mat.6:19-34

Laat ik vooropstellen, dat ik zelf de teksten niet uitzoek. Ik gebruik de dagelijkse teksten van You Version, de Bijbel app. Het is dan ook geen toeval dat er drie keer op rij teksten komen over bezorgd, of eigenlijk juist niet bezorgd te zijn. De tekst van vandaag heb ik ook al aangehaald in eerdere stukjes van 27 mei en van 4 juni. God wil niet dat we ons zorgen maken, Hij wil dat we op Hem vertrouwen en de dingen, het zoeken, van Zijn Koninkrijk en Zijn gerechtigheid op de eerste plaat zetten. Wanneer we dat doen, die prioriteit stellen, dan zal Hij voor ons zorgen in onze dagelijkse behoeften. Dat is nogal een belofte, maar het begint natuurlijk met een opdracht. Ook hierin dienen we geheel anders te zijn dan de ‘wereld’ de mensen die de Here Jezus (nog) niet kennen. Hun zoeken gaat uit naar de dagelijkse, wereldse dingen, maar God wil nu juist dat we Hem op de eerste plaats zetten. En hoe we Zijn Koninkrijk kunnen vestigen en bouwen. En Zijn koninkrijk bestaat niet uit woorden, maar in Kracht. De kracht van de Heiige Geest, zichtbaar en kenbaar doordat we de dingen van het Koninkrijk doen. En wat zijn dat? Wel als de Here Jezus Zijn discipelen 3 hoofdstukken verder, in Mat.10 uitzendt met de M10 Mission zegt Hij , dat ze moeten prediken dat het Koninkrijk van God dichtbij is en dat moeten ze demonstreren: 8Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit. U hebt het voor niets ontvangen, geef het voor niets en weer dus geen zorgen maken over geld, dat komt allemaal vanzelf

Wanneer we het Koninkrijk van God centraal gaan stellen en ons gaan uitstrekken naar de wonderen van het Koninkrijk, dan gaat God voor ons zorgen. Dan krijgen we de rest erbij, als een cadeautje. Ook Paulus zegt dat een soldaat zich geen zorgen hoeft te maken over zijn soldij: hij moet vechten en erop vertrouwen dat er voor hem en zijn gezin gezorgd wordt.

Wel die belofte hebben we dus en die staat vast, zwart op wit. Je kunt het zien als een contract dat de Here Jezus hier sluit. Als jij dat en dat doet, dan doe ik zus. We mogen Hem er dus aan houden, als wij ons aan onze bepalingen houden. Nogmaals de vraag of we dat aandurven, of we dat risico durven nemen. Reinhardt Bonke, de evangelist die miljoenen in Afrika tot Jezus mocht leiden zegt: FAITH is spelled: R I SK (Geloof spel je als risico) daardoor kon hij er ook zo velen winnen. Petrus was de enige die uit de boot stapte, maar dan ook de enige die op het water heeft gelopen. En toen hij zonk, was Jezus daar om Hem eruit te trekken en samen liepen ze weer over het water terug. Vandaag dus de uitdaging, opnieuw, om God te vertrouwen en je prioriteiten te herschikken, zonder een centje pijn, want de rest komt erbij!

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s