Wees niet bang

Comment 1 Standard

Wees niet bevreesd, want Ik ben met u,

wees niet verschrikt, want Ik ben uw God.

Ik sterk u, ook help Ik u,

ook ondersteun Ik u met Mijn rechterhand, die gerechtigheid werkt. Jes. 41:10

Lezen: Jes. 41:1-17

Mooie woorden, die we ook uitspraken voor een cursiste, afgelopen zaterdag, bij de afsluiting van het seizoen van onze Discipel-Bijbelschool. Iedere cursist(e) krijgt een certificaat met een tekst, van de Here gebeden en ontvangen. Zij kan daar volledig amen op zeggen, want het is haar getuigenis.

Allerlei angsten kunnen ons soms benauwen, op allerlei vlak. En ja, natuurlijk weet ik dat deze tekst allereerst is uitgesproken tot Israel, op een moment dat de ballingschap voor de deur staat. Dat er een belofte in zit voor Gods volk, ook vandaag de dag nog, maar als je verder leest ook een waarschuwing voor iedereen die zich tegen hen keert.

Maar nagezien wij, door het geloof, zaad van Abraham zijn, geldt deze belofte ook voor ons. Misschien sta je voor een operatie en zie je er tegen op: wees net bevreesd, misschien moet je voor een uitslag naar de dokter: wees niet bevreesd, misschien staat je bankrekening rood en is de maand langer dan je salaris of uitkering: wees niet bevreesd en zie niet angstig rond. Maar hef je hoofd, in vertrouwen omhoog, omdat je weet dat je een God hebt, die je sterkt, die je helpt en die je ondersteunt. Dan kan je alles aan, toch? En Hij doet dat met Zijn Rechterhand. Wie zit er aan Zijn rechterhand, juist, de Here Jezus. Dankzij Zijn verzoenend sterven zijn feitelijk al onze problemen opgelost. We hoeven alleen maar te geloven. Vrees niet, geloof alleen, zei Hij tegen Jairus in Markus 5:36 en dat was op het moment dat die te horen kreeg dat zijn dochtertje was gestorven…..

Angst doet je geloof slinken als sneeuw voor de zon, stel dat het niet lukt, stel dat het mis gaat, stel dit, stel dat, maar als we gaan geloven dat deze tekst vandaag voor ons waar is, dan verdwijnt juist de angst, want het is Gods liefde, die de angst uitdrijft. Wees niet bang, ook vandaag niet, want Hij is erbij!

Een gedachte over “Wees niet bang

  1. Pingback: Wees niet bang — Opfrisser – Sitetitel

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.