Just in time

Laten wij dan met vrijmoedigheid naderen tot de troon van de genade, opdat wij barmhartigheid verkrijgen en genade vinden om geholpen te worden op het juiste tijdstip. Heb. 4:16

Lezen: Heb.4:14-16

‘Just in time’ is een term in de distributie die laat zien dat er op tijd geleverd wordt, dus niet te laat, maar ook niet te vroeg. In ons bedrijf gebruiken we OTIF, On Time en In Full, dus op tijd en geleverd wat er besteld is. Dat valt voor een planner niet altijd mee, maar het is wel een norm waar we ons aan moeten houden.

Dat geldt ook voor onze hemelse Vader, alleen moet Hij het niet, Hij doet het gewoon. Op het juiste moment, niet eerder, niet later, maar op het moment dat je het nodig hebt. Dat kan wel eens lastig zijn, want we hebben het liever al in handen. Toch zijn de verhalen legio dat mensen op het allerlaatste moment kregen wat ze nodig hadden. Als je met mensen van Jeugd met een Opdracht spreekt zullen ze dat bevestigen. Het beproeft wel je geloof. Want liever hebben we garanties. Maar die hebben we, zwart op wit. In de tekst van vandaag! Daar staat het dat God ons genade en barmhartigheid zal verlenen om geholpen te worden op het juiste tijdstip. Tot die tijd zullen we dus geloof moeten oefenen en geduld. Dus niet zelf in actie komen en de dingen regelen, nee wachten op de Here. En dan put je nieuwe kracht, hebben we gisteren gezien…

Het gaat hier niet om of je wel gered bent, op het nippertje, zoals zoveel mensen denken. Je hoort ze wel eens zeggen als mensen zijn overleden: ‘nu komt het er op aan’ Onzin. Wanneer je je leven aan Jezus geeft, word je, uit genade, een kind van God. Je hebt dan al het eeuwige leven. Als je sterft verandert dat niet, je gaat gewoon een andere fase in. Het komt er nu, vandaag op aan, of je al gered bent, of je Jezus al in je hart hebt. En vandaag is de beste dag, want morgen kan te laat zijn…. www.gratisgeschenk.nl)

Laten we dus niet wanhopen als we de datum zien naderen waarop we die hulp nodig hebben, Hij komt je heus wel te hulp. Bouw om Hem je geloof, dan kom je never nooit beschaamd uit. En echt, soms lijkt het op het nippertje, maar Hij doet het echt, Just in time, On time en in Full, volledig. Het komt er op aan om Hem volledig te vertrouwen. FAITH is spelled: RISK, maar de garantie is er, 100 %

Een gedachte over “Just in time

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.