Grote Opdracht


Maakt dan voort, maakt alle volkeren tot leerlingen, hen dopend in de naam van de Vader en van de Zoon en van de Heilige Geest, Mat.28:19 Naardense Bijbelvertaling

Lezen: Mt.28:16-20

In de 40 dagen Toerusten en Uitzenden, die ik ook hier gepubliceerd heb, past dit Zendingsbevel, ook wel de Grote Opdracht genoemd, perfect. We naderen dag 40 en ik hoop dat je er iets aan hebt gehad om een levende getuige van de Here Jezus te kunnen zijn. Ik zie je getuigenissen tegemoet.

Vandaag dus de Grote Opdracht. Het is eigenlijk zo jammer dat we als christenen dit maar laten liggen voor zendelingen en evangelisten. We maken er de Grote Optie van. Maar het is een bevel, een gebod, het staat in de gebiedende wijs. Ik koos vandaag voor de weergave in de Naardense Bijbelvertaling omdat die begint met: Maakt dan voort, m.a.w. er is haast bij en dat klopt, want niemand mag sterven zonder Jezus! Iedere verloren kans kan iemand plaats bepalen waar hij of zij de eeuwigheid doorbrengt. Is het zo ernstig, ja, zo ernstig is het. God heeft er, in Zijn oneindige wijsheid, voor gekozen om de Blijde Boodschap niet door engelen te laten verspreiden, maar door gewone mensen zoals jij en ik, maar dan vervuld met de Kracht van de Heilige Geest, in het besef van de autoriteit, de macht, die de Here Jezus gegeven is (vers 18) in de wetenschap dat Hij bij je is, tot de voleinding der wereld (vers 20) Als we erop uitgaan, in de kracht van Gods Geest, mogen we weten dat Hij bij ons is, dat Zijn Woord niet leeg zal terugkeren, maar doen wat Hem behaagt en Hij heeft behagen in het redden van zondaren.

Niet iedereen hoeft naar de uiteinden der aarde, vandaag, op de plek waar je bent, is je zendingsveld, op je werk, in de klas, in de supermarkt. En de gave van evangelisatie hoef je niet te hebben, want die bestaat niet. We mogen uitgaan, zoals de discipelen dat deden, in de kracht van de Geest, vol van de Geest, onder de zalving van de Geest. God vraagt niet dat je bekwaam bent, sterker nog, hoe minder hoe beter, want dan kan Hij door ons heen werken, Hij vraagt dat we bereid zijn. Bereid om rekenschap af te leggen van de hoop die in je is: de Here Jezus Christus, de Hoop der heerlijkheid. Als we zo erop uit gaan kan het niet anders of deze tekenen gaan de gelovigen volgen: demomen uitdrijven, zieken genezen, slangen opnemen, immuun zijn voor gif en spreken in de taal van de Heilige Geest (Mar.16). Wist je dat in de opwekking van Azusastreet men ging uitzoeken welke taal van mensen je tongentaal was en als men erachter kwam, je naar dat gebied werd uitgezonden?

Vandaag mogen we op pad gaan om zielen te winnen voor Jezus. Regelmatig trainen we mensen om dat te doen (tweede helft september weer in Rotterdam, maar je kunt ons ook uitnodigen om jouw gemeente te trainen. Www.kixtart.ga) omdat het zo belangrijk is. God wil niet dat er ook maar iemand verloren gaat, maar dat alen zullen worden gered. 2Petr.3:9 Jezus offer is groot genoeg, de oogst is groot en de velden zijn wit, het enige wat nog moet gebeuren is dat Zijn volk, jij en ik, in beweging komen. Maak dan voort, schiet eens op, het is tijd!

2 gedachten over “Grote Opdracht

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s