WWL

Comment 1 Standard

Jezus zei tegen hem: Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij.Johannes 14:6

Er is maar één weg om tot de vader te komen, alle andere godsdiensten ten spijt, en dat is door Jezus. Ondanks dat velen ons willen doen geloven dat Jezus ook een weg is, zoals Boeddha of Krishna, of zelfs Mohammed, dat kunnen zijn, is dit toch wel een zeer expliciete uitspraak van de Here Jezus Zelf. Hij laat niets open, geen kiertje, voor een andere manier. Zelfs die van de wet niet, het Judaïsme. Eén weg: Jezus.

Maar Hij is ook de waarheid, omdat alle anderen afstammen van de vader der leugen, de satan zelf. Want hoe mooi andere godsdiensten ook misschien in elkaar zitten, hun bron is niet goed. Ze brengen mensen niet in de vrijheid, maar in de gevangenschap van angst en prestatie. En ik moet zeggen, dat hij ook sommige stromingen van het christendom daarmee heeft geïnjecteerd. Maar als religie tot gevangenschap en angst leidt is het niet van Jezus!

Maar Hij is ook het leven, Zoë. Want alleen door het geloof in Hem ontvangen we Leven, tot in eeuwigheid. Dat was het doel van onze Heiland, om ons leven te brengen en overvloed, terwijl de dief alleen maar gekomen is om te roven, te vernietigen en slachten (Joh.10:10) Hij maakt alles kapot, terwijl Jezus juist alles heel maakt.

Maar waarom is er dan geen andere weg? Ik vroeg dat eens aan de man van het New Age winkeltje waar wij vlak bij evangeliseerden. Stel dat er een andere manier was geweest voor God, waarbij Hij Zijn Zoon niet zo’n gruwelijke dood voor hoefde te laten sterven, denk je dan, dat Hij die niet gekozen had? Juist door het offer van de Here Jezus laat Hij zien, dat wat hij vandaag in onze dagtekst zegt, waar is. Hij baande de weg, het enige wat wij nog hoeven doen is het aannemen, in geloof, zodat we kinderen van God worden. (Joh.1:12) Heb je dat nog nooit gedaan? Ga naar www.gratisgeschenk.nl en doe het vandaag!

Het andere wat we moeten doen is het doorgeven aan de mensen die we liefhebben, of die God op ons pad stuurt. Want als mensen deze Weg niet bewandelen, deze Waarheid niet aannemen, ontvangen ze dat Leven ook niet…. Wij zijn misschien wel de enig Bijbel,die mensen zullen lezen. Blijf dan geen dicht boek, maar open jezelf voor Gods Geest, zodat je deze waarheid kunt delen en schaam je er niet voor, want het is de kracht Gods, tot behoud voor iedereen, die gelooft (Rom.1:16)

Een gedachte over “WWL

  1. Pingback: WWL — Opfrisser – Sitetitel

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.