Getuigenissen n.a.v. Opfrisser van woensdag

Comment 1 Standard

Geleend van https://www.pittigpreken.nl/images/stories/cartoons/getuigenis.png

Afgelopen woensdag ging de Opfrisser over Kracht, liefde en bezonnenheid en vroeg ik jullie om je getuigenis te delen. Hieronder vind je er twee:Door Julietta:Bedankt voor deze bemoediging, kom net van bij een ouder mevrouwtje (88), en heb er durven uitstappen en mocht voor haar bidden. Ze was ontroerd en beweerde dat haar moeder vroeger ook zo bad. Zij is orthodox Grieks en heeft veel leed moeten dragen, ongeval waardoor een been kwijt, twee dochters,op jonge leeftijd, overleden en nu ook haar man en toeverlaat plots overleden. Door Edwin:Gisteren waren mijn koerdische buurvrouw, die een droom heeft gehad van de Here Jezus, en ik in Brussel om een paspoort bij de Syrische ambassade te regelen voor haar zus. Dit had nogal voeten in aarde. Maar terwijl ik van de autoriteiten buiten moest wachten( ik ben geen syrische burger), kreeg ik wel de vrijmoedigheid met een paar syrische mensen te praten. 1 daarvan heette Anwar, wat “licht” betekend, zoals Lucas. Hij beaamde dit. daarna nog een andere man aangesproken, die duidelijk lichamelijke klachten had. Met een beetje pijnlijke gezicht vertelde hij dat hij vanuit Emmen kwam. Ik vroeg wat hij had, een hernia was het antwoord. Ik begreep dat ik door moest vragen, en vroeg of hij ook ongelijke benen had. Dit bleek ook het geval te zijn. Ik was nog even voorzichtig, want hij was moslim en we stonden net buiten de ambassade, toen vroeg ik het toch…of ik mocht bidden en mijn hand op hem mocht leggen. En verrassend genoeg stemde hij toe. eigenlijk ging de rest vanzelf, de Heer raakte hem aan, en de hernia pijn was aanzienlijk minder, en hij bukte redelijk ver door. maar tijdens het gebed had ik ook gevraagd om de benen gelijk te laten komen. Ik had nog een klapstoel in mijn bedrijfsauto, en nadat hij was gaan zitten, heb ik toch nog 2 keer naar zijn benen gekeken…maar die waren gewoon gelijk. Prijs de Heer!Hij vroeg waarom Isa aan het kruis was gegaan…. dat begreep hij niet, dus vertelde over de zonde die in de wereld was gekomen bij Adam en Eva, dat de duivel vijandschap wilde zaaien en dat er alleen maar 1 onbevlekte offerlam was, die onze straf op zich kon nemen. Dat is de Here Jezus. Ik vertelde hoe de zondaar vroeger in de OT met een lam zonder gebrek naar de priester ging…dat deze eigenlijk de ogen van God de Vader was, en dat deze niet naar de zondaar keek, maar naar het offerlam. Ook vertelde dat Jezus onze zaak behartigd, onze advocaat. En dat indien we in Hem geloven als Zoon van God en Hem in ons hart uitnodigen, we ook gered zijn. De tekst van Johannes 3:16 uitgelegd. Hij had wel dat hij zei dat God geen zoon zou hebben…maar 1 God was. Maar ik had ergens een soera gelezen waar Maria ook erkend was als moeder van Isa, en er ook ergens stond dat het voor God(Allah) niet onmogelijk was om een zoon te hebben.( moet ik eens weer opzoeken, btw). Ergens had hij ook de bijbel gelezen, maar toen ik vroeg of hij een bijbel thuis had, antwoordde hij dat hij er geen had. Gelukkig had ik nog een arabische bijbel in de auto en heb deze gegeven… Helaas ben ik zijn naam vergeten op te schrijven. Maar ik vond het wel bijzonder dat we gewoon pal voor de ambassade hebben gebeden.Heb je ook een getugenis, deel het gerust. Het bemoedigt anderen ook om uit te stappen!

Een gedachte over “Getuigenissen n.a.v. Opfrisser van woensdag

  1. Pingback: Getuigenissen n.a.v. Opfrisser van woensdag — Opfrisser – Sitetitel

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.