Hij genas allen


Toen het nu avond geworden was, brachten ze velen die door demonen bezeten waren, bij Hem, en Hij dreef de boze geesten uit met een enkel woord, en Hij genas allen die er slecht aan toe waren, Matteus 8:16 (Herziene Statenvertaling)Lezen: Mat. 8:14-17In het Koninkrijk van God hoort ziekte niet thuis. Straks, als alles volmaakt zal zijn bij de wederkomst, maar nu in feite evenmin. De boodschap waarmee straks in Mat.10 de discipelen op pad worden gestuurd luidt dan ook: Bekeer je, want het Koninkrijk van God is dichtbij je gekomen en ze kregen de opdracht om dat te demonstreren door de zieken te genezen de de demonen uit te drijven. Hier in de bediening van de Here Jezus zien we hetzelfde, het hoofdstuk begint met de genezing van een melaatse, dan wordt de knecht van de Centurion genezen en als klap op de vuurpijl: de schoonmoeder van Petrus. Dan worden, als het avond is, en de sjabbat voorbij, de bezetenen en de zieken bij Hem gebracht en iedereen wordt genezen, niemand uitgezonderd. Mattheus, die de missie heeft om Jezus te bewijzen vanuit de schrift verwijst in het volgende vers naar Jesaja 53, nog voor de kruisiging, zelfs.Hij genas allen. Wat zouden we dat graag willen. En als Jezus zegt in Johannes 14:12 dat we, als we in Hem geloven, nog grotere werken dan Hij zouden moeten kunnen doen, dan ben ik al tevreden als we dit level al zouden behalen. Iedereen genas Hij, soms door bevrijding van demomen, die met een enkel woord moesten opzouten, soms door hen alleen maar de handen op te leggen.Ah, zal je zeggen, maar dat was Jezus en Hij was de Zoon van God. Klopt, maar de Fillipenzen brief leert ons dat Hij al het goddelijke heeft afgelegd en de gestalte van een mens heeft aangenomen en ons in alles gelijk is geworden. Hij genas de mensen dan ook niet als Zoon van God, maar als mens, vervuld en gezalfd met de Heilige Geest! Wij zouden dus hetzelfde moeten kunnen doen! In een andere tekst vertelt het evangelie ons dat Hij ook alle ziekten en alle kwaal genas (Mt.4:20) , dus niet alleen de zieken, ook alle ziekten. Hoofdstuk 17:20 leert ons dat ook voor ons niets meer onmogelijk is!Toch zien we nog zovelen in de kerk ziek zijn, ook nadat ze gebed hebben ontvangen, of zelfs door de oudsten gezalfd, zoals Jacobus ons leert. En of dat nu een nieuwe knie is, een nieuwe heup, of een tumor die wordt bestreden met chemo. Voor de Here Jezus was het een peuleschil, waarom voor ons dan nog niet. Als Hebr. 1:8 ons leert dat hij gisteren en heden Dezelfde is, tot in eeuwigheid, dan zou het voor ons, met Christus in ons, ook moeten gelden.Ik heb hier geen pasklaar antwoord op. Ik weet dat er blokkades en belemmeringen kunnen zijn, zowel bij degene waarvoor gebeden wordt, als bij degene die bidt. Onze taak is om op onderzoek uit te gaan, te beginnen bij ons zelf, als we voor zieken bidden en men geneest niet. Is er bij mij een blokkade een belemmering, een gebrek aan geloof? Feit blijft wel, dat hoe meer mensen, Geest vervulde christenen, en dat is een pleonasme, omdat iedere christen met de Geest gezalfd zou moeten zijn, er voor zieken gaan bidden, des te meer mensen zullen gaan genezen. Wat wij moeten doen is, ongeacht de resultaten, gehoorzamen aan de opdracht die Jezus aan Zijn discipelen, en dus ook aan ons gaf: En als u op weg gaat, predik dan: Het Koninkrijk der hemelen is nabijgekomen. Genees zieken, reinig melaatsen, wek doden op, drijf demonen uit. U hebt het voor niets ontvangen, geef het voor niets. Mat.10:7-8

2 gedachten over “Hij genas allen

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s