Heilige roeping


Hij heeft ons zalig gemaakt en geroepen met een heilige roeping, niet overeenkomstig onze werken, maar overeenkomstig Zijn eigen voornemen en genade, die ons gegeven is in Christus Jezus vóór de tijden der eeuwen. 2 Tim. 1:9Lezen: 2 Tim.1:3-14We zijn hier met een doel. God heeft een plan met ons leven. We zijn geroepen, uit de duisternis tot Zijn wonderbaar licht. We zij gered, door het offer en het bloed van de Here Jezus en door ons geloof in Hem, als de Enige weg, waarheid en het leven. Maar wat is ons doel, wat is onze roeping? Sommigen zijn geroepen tot een ambt, een taak of een bediening. Ikzelf werd geroepen op mij 22ste, bovenop de van Brienenoordbrug om aan ongelovigen het evangelie te brengen. Wat ik sindsdien ook op verschillende manieren, meer of onder effectief, heb mogen doen. Jullie, die dit leest, weten misschien nog niet wat je roeping is, omdat je die nog niet ontvangen hebt, of omdat je die niet hoorde toen God je riep. Samuel wist pas toen Eli het hem vertelde dat het God was, Die hem riep. Belangrijk is wel om te weten wat je roeping is, zodat je er in kunt wandelen en je er naar kunt uitstrekken. Weet je die nog niet, vraag het aan de Here Zelf en Hij zal het je duidelijk maken. Vergeet nooit dat God je niet roept omdat jij de beste bent, of omdat je al zoveel voor Hem doet. Ook onze roeping is er een uit genade en niet op grond van verdienste. En je bent vrij om op die roeping in te gaan. Reinhardt Bonnke vertelt in zijn boek dat God hem vertelde dat Hij eerst twee of drie anderen geroepen had om het evangelie in Afrika te brengen, maar dat de anderen niet wilden. Wat een gemiste kans. Miljoenen heeft hij tot Jezus mogen leiden.Maar als God je roept, wees dan niet bang of je het wel zou kunnen, want je kunt het niet, dan alleen in Zijn kracht en met Zijn Geest, in afhankelijkheid van Hem. Als je het in eigen kracht gaat proberen zink je, net als Petrus, in de golven, maar blijf je op Jezus zien, dan lukt het je zelfs om op water te lopen.We zijn geroepenen, met een heilige roeping. Niet alleen om heilig te leven, maar juist om hetgeen we ontvangen hebben, onze redding, uit te delen. Een Bijbels principe is, dat wanneer je er van uitdeelt, je des te meer gaat ontvangen. De weduwe van Sarfath moest wat ze had aan Elia geven, dan zou het meer worden. Maar als je het voor jezelf houdt, dan raakt het op en word je onvruchtbaar. Het water van de Jordaan loopt uit in de Zee van Tiberias (Meer van Galilea) , vruchtbaar en met veel vis, het land eromheen is groen, het geeft het water weer door aan de Jordaan, die dan uitmondt in de Dode Zee, die alles voor zichzelf houdt en de meest onvruchtbare plaats op aarde is. We zijn gered om te redden, om het evangelie door te geven, om anderen hetzelfde te gunnen wat we zelf ontvangen hebben, in geloof, door de Here Jezus Christus. Wie anders zou het beste de boodschap door kunnen geven, dan wij, die zelf ook ooit in de duisternis zaten?Dat is onze eerste roeping, de bediening der verzoening, zoals Paulus dat noemt in 2 Kor.5:18. De grote opdracht, die Jezus aan Zijn discipelen gaf gold niet alleen voor hen, maar voor iedereen, die een discipel van Hem wil zijn, en dat willen we toch allemaal?

Een gedachte over “Heilige roeping

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s