Bidden, zoeken, kloppen (2)


8Want ieder die bidt, die ontvangt; wie zoekt, die vindt; en voor wie klopt zal opengedaan worden. Mat.7:13

Lezen: Mat. 7: 7-12

Vandaag de invulling, of zo je wilt, de toepassing van de tekst van gisteren. Ik wist ook niet dat die kwam, iedere morgen is dat voor mij net zo’n verrassing als voor jullie.

Maar om de belofte uit vers 7 in vervulling te laten gaan, moet je vers 8 dus gaan doen. Want de belofte is prachtig, maar als je het niet toepast, heeft het geen zin. Dus moeten we ook al onze wensen bij God bekend maken. Ook die verborgen wensen, die je met niemand deelt. Soms kan God je, als blijk van Zijn liefde, zomaar zoiets geven.

Ons gebed heeft een geweldige kracht, we beseffen niet hoeveel, anders zouden de bidstonden, meestal 1 van de minst bezochte activiteiten van een kerk, wel boordevol zitten. Natuurlijk kan je ook thuis bidden, maar juist de kracht van gezamenlijk gebed is zo ongekend groot. God houdt ervan als Zijn kinderen, in eenheid, samenkomen en Hem aanroepen voor welke nood dan ook. Denk an regen voor het land!

Bidden is het Hem bekend maken van de nood. Al heeft Hij dat niet nodig. Hij weet al wat we nodig hebben, voordat we het Hem vragen. Toch wil Hij gebeden zijn. Maar ons gebed heeft ook impact in de geestelijke wereld. Juist de tegenstander wil niet dat we bidden, omdat dat hem machteloos maakt. Hij beeft voor ons gebed. Zeker als we dat doen in de autoriteit die we van God gekregen hebben. Mensen, die mij kennen, weten dat ik een strijd voor tegen het ‘Here wilt U’ gebed. God wil wel, dat hoeven we niet te vragen. Hij wil dat iedereen tot geloof komt, Hij wil niet dat er iemand ziek is etc. Nee, wij moeten bidden in de autoriteit, spreken tegen de berg, tegen de situatie, tegen de bolwerken, die ongelovigen gevangen hadden, tegen de ziektemachten, die mensen pijnigen en beperken. Onze autoriteit gebruiken, niet bidden als een bedelaar, maar als een Koningskind, de vertegenwoordiger van de Koning.

Veel gebeden worden niet verhoord omdat we God vragen de dingen te doen, die Hij ons heeft opgedragen. Hij zei tegen zijn discipelen: Genees de zieken, het balletje ligt dus bij ons, bevrijd de gebondenen, onze taak, predik het evangelie en ga mensen vissen, ook bij ons. En de kracht van ons gebed zal ons erbij helpen datgene te doen. Onze handen zijn Zijn handen, want wij zijn Zijn Lichaam. Dus laten we met elkaar gaan doen, wat we moeten doen, in afhankelijkheid van Hem, Die het ons opdraagt en in de kracht van de Heilige Geest.

Een gedachte over “Bidden, zoeken, kloppen (2)

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s