Weg ten leven

Comment 1 Standard

U maakt mij het pad ten leven bekend;

overvloed van blijdschap is bij Uw aangezicht,

lieflijkheden zijn in Uw rechterhand, voor altijd Psalm 16:11

– Lezen: Psalm 16

Vandaag gaat het weer over blijdschap. En weer moet ik zeggen dat niet de omstandigheden het zijn die bepalen of we al dan niet blij zijn. Ik zal de laatste zijn die zal erkennen dat het leven er niet voor kan zorgen dat je het helemaal niet meer ziet zitten. Dat de hoop je in de schoenen zinkt en er zelfs momenten zijn waarop je afscheid zou willen nemen van het leven. Ik heb mijn dieptepunten gehad… maar ik weet ook, dankzij Gods genade, dat Hij, zelfs in die momenten, bij me is geweest en me spaarde en bewaarde. En ik weet dat er geen andere, geen echtere blijdschap is, dan bij Hem alleen.

Daarom is deze Psalm ook zo mooi. David wordt belaagd, naar het leven gegaan, maar hij weet dat God hem niet aan het dodenrijk zal prijsgeven, maar dat hij zal leven en de grote daden Gods zal verkondigen.

David wist het pad ten leven, wij weten het nog beter, omdat Hij aan ons geopenbaard is: want de enige weg tot de Vader is de Here Jezus er is geen ander pad ten leven dan Hij. Hij, Die weet wat het is om in de steek gelaten te worden door vrienden, familie, zelfs door Zijn hemelse Vader…. en Hij deed dat voor ons. In Zijn nabijheid is overvoed van blijdschap. Overvloed, meer dan genoeg. Zie je het niet meer zitten, lijkt het leven en de omstandigheden je te overspoelen, er is maar 1 Persoon waar je echt bij kunt schuilen: de Here Jezus. Hij weet waar we doorheen gaan, wat onze noden en moeiten zijn, Hij is er Zelf geweest. En Hij steunt je door Zijn Geest, Die in ons woont. Dan overspoelt Gods blijdschap je, tot overlopens toe. En kun je alleen maar zeggen: meer, Heer!

Een gedachte over “Weg ten leven

  1. Pingback: Weg ten leven — Opfrisser – Sitetitel

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.