Iets goeds

Comment 1 Standard

Wie een vrouw gevonden heeft, heeft iets goeds gevonden,

hij ontvangt de gunst van de HEER. Spreuken 18:22

Lezen: Spreuken 18:24-19:14

God gelooft in teamwork. Hij blinkt daar Zelf, als drie-enige God in uit. Hij besluit dan ook, bij de schepping: Laat Ons mensen maken. Als de schepping voltooid is heeft Hij gezien dat alles wat Hij maakte goed was. Behalve 1 ding: Het is niet goed dat de mens alleen is en het koste ons, mannen, een rib uit ons lijf om de vrouw geschapen te zien worden. Hij maakte haar tot een hulp, die bij hem past. Dat is altijd als minderwaardig en ondergeschikt aan de man gezien, maar zo heeft God dat nooit bedoeld. Man en vrouw zijn gelijk, in Christus is er geen onderscheid. En het was juist de Here Jezus, die de positie van de vrouw herstelde. Onder Zijn discipelen, die Hem volgden waren vele vrouwen en Hij koos ervoor om de boodschap van de opstanding het eerst aan vrouwen te verkondigen.

God gelooft in teamwork. Hij zendt de discipelen twee aan twee uit in Mat en Luk 10, zodat je elkaar kunt aanvullen, aanmoedigen, bemoedigen als er eentje het moeilijk heeft.

Zo deed Hij dat ook in het huwelijk. Daarom is onze tekst zo mooi, omdat ook hier de vrouw als iets goeds en moois wordt afgeschilderd. Als je een vrouw gevonden hebt, dan heb je iets goeds gevonden, je hebt een partner, een teamlid, waarmee je je leven kunt leiden. Waar je lief en leed mee kunt delen, die je kunt helpen en waar je je geloofsavontuur mee kunt beleven. Daarom is een gelovige partner zo belangrijk en zegt Paulus dat we geen ongelijk span moeten vormen. Vers 14 zegt ook dat een vrouw met inzicht een geschenk is van de HERE. Daarom moeten we onze echtgenotes ook met respect en eer behandelen. Als zelfs de relatie van de Here Jezus met Zijn gemeente wordt vergelijken met een huwelijk, dan is het toch wel iets kostbaars. Spreuken 31 gaat over de geweldigste vrouw die er is, en ik heb haar gevonden πŸ˜‰

Samen op de bres staan voor je familie, je buurtje, je vrienden, het is zoveel krachtiger dan alleen. En hoewel Paulus ook schreef dat het beter is om alleen te blijven, denk ik dat hij voor zichzelf sprak en niet namens God.

We zijn met onze partners een team. Together Eachone Achieves More, heet dat in het Engels: samen versterk je elkaar en bereik je meer. Alleen ga je sneller, samen kom je verder.

Hou elkaar in ere, wees waakzaam, want de duivel ligt op de loer. Wist je dat satanisten bidden dat christelijk huwelijken kapot gaan. En als je dan leest dat het echtscheidingspercentage binnen en buiten de kerk even hoog is, dan heeft dat best wel effect. Daarom, leef heilig met elkaar, in liefde, word weer verliefd op elkaar, waak voor sleur en heb je partner van harte lief, zoals Christus Zijn gemeente heeft gedaan. En Die offerde Zichzelf op…..

Voor hen die alleen zijn, de alleengaanden: wees ervan verzekerd dat God ook een plan met jouw leven heeft, met of zonder partner, de dooddoener van het potje en de deksel heb je al genoeg gehoord. Maar misschien bewaart God je partner wel in Zijn pijlkoker. Wees er niet al te zeer op gefocust, zodat het je niet van je doel afhoudt. Misschien staat hij of zij allang op je te wachten en zie je de persoon pas als de Here je ogen ervoor opent. Maar voel je niet achtergesteld. Ook jij bent waardevol!

β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”-β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”β€”

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Kom naar onze module over gebed in Dordrecht: http://www.arbeidersindeoogst.nl/module-gebed

* Leer evangeliseren in de kracht van de Heilige Geest: op 29 september in Rotterdam: www.kiXtart.ga

* Wil je ons steunen? Dat kan eenvoudig hier https://bunq.me/helponsoogsten

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Een gedachte over “Iets goeds

  1. Pingback: Iets goeds β€” Opfrisser – Sitetitel

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.