Opstandingskracht

Comment 1 Standard

En als de Geest van Hem Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont, zal Hij Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken door Zijn Geest, Die in u woont. — Romeinen 8:11

Lezen: Rom.8:1-17

Vorige week moest ik een lamp ophangen in de slaapkamer. We dachten dat we de stroom eraf gehaald hadden, maar toen ik de draaitjes aanraakten kreeg ik toch een geweldige optater. Gelukkig liep het goed af en hield ik er niets aan over, maar ik voelde het wel. Hooguit dat ik een beetje licht gaf… 🙂

Maar zo is het met ons, we zijn geladen met de elektriciteit van de Heilige Geest, als en daar begint de tekst van vandaag mee, als de Geest van Hem in u woont. Er is dus een keuze en die begint met het aannemen van de Here Jezus als je Redder en Verlosser, dan komt Hij, in de Persoon van de Heilige Geest in je hart. Hij is dan kamerbewoner, Hij huurt het als het ware. Maar als we gedoopt zijn in de Heilige Geest, en dat is een tweede ervaring, na onze bekering, dan is Hij de Hoofdbewoner. Je stelt je hele huis open voor Hem en laat Hem toe in alles kamers van je leven. Het is een overweldigende ervaring, waarbij sommigen niet meer op de benen kunnen blijven staan, maar die je merkt. Want het is niet zomaar een geest, nee, het is de Geest, Die Jezus uit de doden heeft opgewekt! Opstandingskracht, dus! Sommige kerken ontkennen deze ervaring, die met name door de Pinksterbeweging sinds 1906, de opwekking in Asuzastreet wordt geleerd, maar gelukkig zien steeds meer mensen dat deze ervaring onmisbaar is. Daarom zijn veel kerken, maar ook veel gelovigen zonder kracht. Je zult kracht ontvangen als de Heilige Geest over je komt, zei de Here Jezus in Hand.1:8, en je zult Mijn getuigen zijn. Wil je die kracht ontvangen? Stel je dan helemaal open voor de Heilige Geest en vraag of Hij komt. Of laat voor je bidden door een Geestvervulde broeder of zuster en je zult het verschil gaan merken.

Ik voelde het verschil of de stroom erop stond of niet. Ook de mensen die ik aanraak, in gebed, merken het verschil want hoe meer we uit zullen delen van de Geest, hoe meer we ook zullen ontvangen. En Hij wil het ons geven, tot overlopens toe. Word opgeladen met die opstandingskracht om ervan uit te delen.

En ja, Hij maakt dan onze dode lichamen weer levend, dood als we waren vanwege de zonde, zijn we nu weer springlevend, vol Heilige Energie. En als ons lichaam ziek is, zal Hij dat ook weergevend maken, net zoals Hij dat doet met de lichamen van hen, die wij aanraken, als we onze handen op ze leggen en genezing uitspreken. De Stroom van Levend Water uit ons binnenste, waar de Here Jezus over sprak in Johannes 7 moet dus stromen, van de hemel, via ons, naar de ander. Moet je eens opletten hoeveel mensen er dan licht gaan geven, doordat ze het Licht der wereld zijn. Enne, die accu moet keer op keer weer opgeladen worden met nieuwe energie, dus laat je van tijd tot tijd weer vullen en verfrissen, echt het helpt!

Een gedachte over “Opstandingskracht

  1. Pingback: Opstandingskracht — Opfrisser – Sitetitel

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.