Kracht en schild

Comments 2 Standard

De HEERE is mijn kracht en mijn schild;

op Hem heeft mijn hart vertrouwd

en ik ben geholpen.

Daarom springt mijn hart op van vreugde

en zal ik Hem met mijn lied loven. Psalm 28:7

Lezen: Psalm 28:1-9

Het Koninkrijk van God is een Koninkrijk van kracht, zegt 1Kor4:20 en de schrijver van deze Psalm zegt dat hier in feite ook. Want de Here God is zijn kracht en schild. Hij zat blijkbaar in moeilijkheden, maar vertrouwde op de Here en hij werd geholpen. Zo eenvoudig is het.

Alleen in het Nieuwe Testament is het nog een tikkeltje anders geworden, want God is niet meer ergens ver in de hemel, of in het heiligdom (vers 2), nee Hij is in ons! En dat schild is ons schild van geloof (Efeze 6:16), waarmee we de vurige pijlen van de boze kunnen afweren, wanneer er aanvallen komen op onszelf of op ons gezin of familie. Wij zijn nu zelf vol van God kracht. Die stroomt in en uit ons. Daarom moeten we ook op zieken de handen leggen, zodat die stroom kan stromen. Een ‘point of contact’ noemen we dat. En die stromen komen uit iedere christen, die met de Heiige Geest vervuld is, in de Geest gedoopt en in vuur. Een dat hebben we allemaal nodig. Dat we in vuur en vlam staan voor de Here Jezus en niet meer over Hem kunnen zwijgen, no matter what.

De Geest, Die in ons woont wil ons dat geven, zoveel dat we er van overlopen, dat we onder 20000 volt komen te staan en er van uit kunnen delen.

Ook de Psalmist kan er niet meer over zwijgen. Zijn hart springt op van vreugde, hij is met zijn hoofd in de wolken, loopt de hele dag te stralen en hij zal Hem loven met zijn lied, loopt de hele dag Opwekking te fluiten en te neuriën. Dat zijn kinderen van God, die een aanraking van Hem hebben ontvangen. Dat moet te zien, te merken zijn, dat kan niet anders!

Ja, maar, mijn omstandigheden dan? Die ken ik natuurlijk niet, maar Hij wel. En Hij zegt: als jij je om Mijn zaken bekommert, bekommer Ik me om de jouwe, of te wel; Zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid en je krijgt de rest erbij. Kwestie van prioriteiten stellen en, uiteraard op Hem vertrouwen, zoals David in deze Psalm ook deed. Dan komt het allemaal goed. Echt!

 

 

—————————————————-—————————————————————

2 gedachtes over “Kracht en schild

  1. Dankjewel Arie voor je prachtige opfrissers…. Wij hebben een vraag over de doop in de Heilige Geest… Is dat een extra doop naast de kinderdoop? Hartelijke groet, Rob en Gea van der Zeijde

    • De doop in de Heilige Geest ontvang je na je bekering (vaak na je volwassen doop) je wordt dan niet in water maar in de Heilige Geest ondergedompeld. Hij doortrekt je dan met Zijn kracht en maakt je bekwaam ik de dingen te dien die de Here Jezus deed

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.