Onwankelbaar

Ik stel mij de HEERE voortdurend voor ogen;

omdat Hij aan mijn rechterhand is, wankel ik niet. Psalm 16:8

Lezen: Psalm 16

De tekst van vandaag is eigenlijk een stukje toewijding. Het gaat om het stellen van prioriteiten. Ik stel me de HERE voortdurend voor ogen. Je zou kunnen zeggen: Hij is de nummer 1 in mijn leven, de Allerbelangrijkste. Eerst Hij en dan de rest. Dat is nogal wat. Want dat betekent dat alles moet wijken voor Hem. Maar ik denk dat de Here God dat juist wil. Hij wil niet gedeeld worden, Hij is een jaloers God. Nu hebben wij natuurlijk geen andere goden die we aanbidden, zelfs geen boeddha beeld in de tuin zoals onze buren, maar een heleboel andere dingen kunnen wel de plaats van God innemen. Je werk, je carrière, je relatie, zelfs je (klein) kinderen of je bediening.

En natuurlijk mag dat allemaal, als het maar niet de plaats inneemt die God graag wil hebben. Dat we Hem volledig toegewijd zijn, dat Hij op de eerste plaats staat en dat de rest daarachter aan komt. Hem voortdurend voor ogen stellen is je dag beginnen met: spreek Here en ik zal doen wat U zegt…. alle ja maars slikken we dan in en we gaan….

Dan hebben we wel een belofte, want Hij gaat met ons mee, aan onze rechterhand, we gaan dan niet alleen. Hij heeft toch ook gezegd dat Hij bij ons zal zijn tot aan de voleinding der wereld?! Daar hoeven we dan ook niet meer om te vragen, want dat is zo, of we dat nu ervaren of niet. En dan zijn we onwankelbaar, dan kan ons niets gebeuren. Heel veel van de problemen waar we mee worstelen zijn eigenschuld dikke bult, omdat we niet hebben geluisterd naar Zijn stem en Zijn raad in de wind hebben geslagen. Dan moeten we ook niet klagen, maar dragen en vragen om kracht. En ook die problemen wil God voor Zijn rekening nemen, als we ze Hem in handen geven, en zelf dus uit handen. Dan kan Hij voor oplossingen zorgen die je versteld zullen doen staan.

In Zijn nabijheid is overvloed van blijdschap, zegt het laatste vers. Dus als we de dag in Zijn tegenwoordigheid beginnen, luisterend naar Zijn stem en doen wat Hij zegt, dan kan ons niks gebeuren, dat is een hele geruststelling.

Zet Hem op de eerste plaats van je leven en je krijgt de rest er gratis bij. Nieuwtestamentisch: zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn gerechtigheid en alles ontvangt u bovendien. Jezus eigen woorden, dan zal het toch wel waar zijn?

—————————————————-—————————————————————

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Kom naar onze module over gebed in Dordrecht: http://www.arbeidersindeoogst.nl/module-gebed

* Leer evangeliseren in de kracht van de Heilige Geest: op 29 september in Rotterdam: www.kiXtart.ga

* Wil je ons steunen? Dat kan eenvoudig hier https://bunq.me/helponsoogsten

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.