In de Naam van

Leave a comment Standard

En alles wat u doet met woorden of met daden, doe dat alles in de Naam van de Heere Jezus, terwijl u God en de Vader dankt door Hem. — Kolossenzen 3:16-17 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Kol 3:1-17

Alles doen in de Naam van de Here Jezus, dat is nog al wat. Want dat betekent dat je het namens Hem doet. En met alles bedoelt Paulus ook alles. Je moet het op die manier doen, zoals Jezus dat ook zou doen, dus. We kennen allemaal nog de What Would Jesus Do? armbandjes, die ons er aan moesten herinneren, niet verkeerd dus. Want hoe vaak vergeten we het?

En het gaat dus over alles, niet alleen over de dingen die je voor de Heer doet, in kerk of gemeente, of waar dan ook, maar ook je gewone dagelijkse dingen, je werk, of taak in huis, whatever. Doen namens Hem, dan moet het doordrenkt zijn in liefde voor anderen, niet op onszelf gericht, maar op het welzijn van de ander. Dat kan lastig zijn, maar ook een uitdaging.

Vandaag gaan we de straat op in Rotterdam, rond de dertig mensen hebben zich opgegeven en dat is geweldig. We gaan bidden voor de zieken en de mensen tot Jezus leiden, we zien uit naar wat God gaan doen, en dat alles in de Naam van de Here Jezus en die is krachtig. Maar dan is het inderdaad in die Naam, want in die Naam gebeuren de wonderen van genezing en redding. Zonder die Naam zijn we nergens!

Maar maandag zijn we weer op de werkplek en dan wordt het anders, als er weer iemand een fout gemaakt heeft, die jij moet oplossen, en dan voor de zoveelste keer, of als je collega vol chagrijn tegenover of naast je zit omdat met maandag is en noem maar op. Maar ook dan mogen we, namens de Here Jezus, geheel anders zijn, en juist Zijn Licht, door ons heen laten schijnen. Dan wordt iedere dag weer een nieuwe uitdaging hoe dat te doen, in de kracht van de Geest. Je zou haast willen dat het weer maandag was 🙂 Gezegend weekend!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.