Vrije waarheid

Leave a comment Standard

En u zult de waarheid kennen, en de waarheid zal u vrijmaken. Joh.8:32

Lezen: Joh.8:30-47

Dit vers kan je eigenlijk niet lezen zonder vers 31 erbij te pakken, dat het blijven in het Woord van Jezus je tot discipelen maakt en dat je dan de waarheid zult kennen, die je zal vrijmaken. Nu wordt dit vers vaak gebruikt in verband met de dienst der bevrijding, of juist tegen deze bediening. Want als je de waarheid kent ben je vrij. Velen geloven niet dat gelovigen last kunnen hebben van demonen, mede op grond van deze tekst. Maar als je verder leest zie je dat je vrij wordt van de zonde. De enige die het in dit stukje over demonen hebben zijn de Farizeeën. Dus ja, de waarheid zal je vrij maken. En wat is de waarheid? We weten wie de waarheid is, de Here Jezus, Die ons dat vertelde in Joh.14:6 : Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. En Hij is het, Die ons de Weg tot de Vader gebaand heeft, door te sterven aan het kruis, zodat we 24/7 ongehinderd toegang hebben tot de troon der genade. Hij maakt ons dus vrij van de (gevolgen van ) de zonde, we hoeven daar geen slaaf meer van te zijn. Dat is onze eigen keuze. Heb je last van dingen, die je dwangmatig doet, ben je belemmerd in je groei, Wortstel je met dingen waar je van af wilt, maar niet lukt, dan heb je misschien wel bevrijding nodig. Daar moet je je niet voor schamen, daar moet je gewoon van af. Op www.vrijheidspastoraat.nl vind je meer informatie. Wil je getraind worden om dat te gaan doen, nodig ons dan uit voor de School voor genezing en bevrijding, www.dewerkendoendieJezusdeed.tk

Hosea zegt dat Gods volk ten onder gaat door gebrek aan kennis, en dat geldt zeker op dit gebied. Daarom wil je mensen helpen om vrij te komen, nodig ons uit en we komen graag een heel weekend naar je toe.

De waarheid, Jezus maakt vrij, van iedere zonde, van elke last. Wandelen in die vrijheid is Discipelschap: de werken doen, die Jezus, de Meester deed. Dat is beschikbaar voor iedere gelovige! Ook voor jou!

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.