Trouw

Leave a comment Standard

Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vast houden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw.’ Hebreeën‬ ‭10:23‬ ‭HSV‬‬

Lezen: Hebr. 10:19-25

Een van de eigenschappen, die we aan de Here God kunnen toeschrijven is trouw. Trouw is iets wat bij vele mensen ver te zoeken is. Trouw is zelfs te koop (en dan bedoel ik niet de krant, die ontrouw is geworden aan haar beginsels) Maar de trouw van God is onwankelbaar. Wat Hij heeft beloofd, dat doet Hij en dat zal Hij ook doen. Kijk maar naar de vele beloften en profetieën in de Bijbel. Er zijn er al zo ontiegelijk veel uitgekomen. Alleen al over de geboorte en het lijden, sterven en de opstanding van de Here Jezus. Dus alle beloften over Zijn wederkomst zullen ook uit gaan komen, vast en zeker! Alleen, pas op, Hij zal komen als een dief in de nacht. Want zoals zovelen, ondanks de beloften, Hem niet herkenden bij Zijn eerste komt, zo zullen ook velen versteld staan bij Zijn tweede komst. Maar dit even terzijde.

Wat Hij belooft dat doet Hij ook.

Hij heeft beloofd, dat als we de Naam van Here (Jezus) aanroepen, zullen worden gered,

Hij heeft beloofd dat we de Heilige Geest zullen ontvangen, als we daarom vragen.

Hij heeft beloofd dat we dezelfde wonderen zouden kunnen doen als Hij en zelfs nog meer.

Hij heeft beloofd dat Israel weer uit de verstrooiing zou terugkeren en het wordt voor onze ogen vervuld.

Enzovoorts, enzovoorts.

Gods is trouw, niet voor een handjevol mensen, maar voor iedereen. En zelfs als wij (aan Hem) ontrouw zijn, dan nog blijft Hij trouw, want Zichzelf verloochenen kan Hij niet. (2Tim.2:13)

In deze wereld, waar trouw soms ver te zoeken is, is Hij de Getrouwe, die wat Hij heeft beloofd ook gaat doen. Daar mogen, kunnen, nee moeten we ons aan vast (blijven) houden. Want mensen om ons heen, hoe lief en goed ze ook zijn, het blijven mensen, die je zo kunnen laten vallen als dat in hun straatje te pas komt. Daarom roept Psalm 146 ons ook op om niet op mensen te vertrouwen en staat er in het midden van de Bijbel, Psalm 118:8 dat het beter is op de Here te vertrouwen dan op mensen.

Mensen kunnen je in de steek laten, maar als dat gebeurt, vergeef ze, maar God laat je nooit in de steek. Zelfs al ben jij veraf gedwaald: je redding is maar 1 gebed bij je vandaan! En bestaatuit vier letters: HELP. En dan komt Hij, dat heeft Hij beloofd. Wie Hem aanroept in de nood, vindt Zijn gunst (genade) oneindig groot (Psalm 86:3 OB) Doen, he?!

—————————————————-—————————————————————

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Gaat het dit jaar wel lukken. Courage (terug) in de top 1008. Stem vandaag! https://www.facebook.com/320283841405001/posts/1519224314844275/

* Wil je ons steunen? Dat kan eenvoudig: https://bunq.me/helponsoogsten

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.