Genezende striemen

Leave a comment Standard

Die Zelf onze zonden in Zijn lichaam gedragen heeft op het hout, opdat wij, voor de zonden dood, voor de gerechtigheid zouden leven. Door Zijn striemen bent u genezen.  1 Petrus 2:24 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: 1Petr.2:19-25

Petrus, als rechtgeaarde Jood, kende de Schrift. Iedere Joodse jongen moest op zijn twaalfde al heel veel tekstgedeelte uit het Oude Testament uit zijn hoofd kunnen reciteren. Nu is kennis geen voorwaarde tot redding, maar als je gered bent, is het van onschatbare waarde. Hoe jammer is het dat er zo weinig bijbelkennis is bij heel veel gelovigen. Men gaat dan ook maar van alles aanhangen, omdat men het Woord niet kent en staat men open voor allerlei wind van leer.

Petrus haalt de woorden van onze tekst vandaag dan ook uit Jesaja 53, het evangelie in het Oude Testament. Daar lezen we dat Jezus voor ons aan het kruis gegaan is om de straf voor ons te dragen en dat door Zijn striemen wij genezen zijn. Niet worden. Het is namelijk geen belofte, het is een feit. Het staat hier, zwart op wit. Door Zijn striemen ZIJN we genezen. Er is namelijk voor betaald. Er zijn mensen die moeite hebben met het claimen van genezing, alsof we er recht op hebben. En ja, lieve mensen, dat hebben we, want er is voor betaald. Er is op Golgotha, op het hout, zoals hier staat, voor eens en voor altijd met het zondenprobleem afgerekend. En God pakte een groot stempel, drenkte die in het bloed van Zijn Zoon en op elke rekening staat er dan ook: BETAALD, rood door het Bloed van het Lam, dat de zonde der wereld wegneemt. Nu is ziekte überhaupt een product van de zonde en komt het uit de koker van satan, omdat hij gekomen is om te stelen, te verdelgen en te doden. Maar toen Jezus stierf ontnam Hij de satan zijn legaal recht omdat bij ons te doen. En Hij vergaf niet alleen de zonde, Hij vergaf ook de gevolgen ervan. Dus, halleluja, er is voor BETAALD. Onder welke ziekte je ook lijdt: er is voor betaald. Het enig wat we mogen doen is dat claimen voor onze gezondheid.

Here, U betaalde voor mijn ziekte en daardoor claim ik die genezing in Uw heilige Naam, dank U dat Uw striemen mij genezen hebben. En nu gebied ik, in de machtige Naam van Jezus dat alle ziektekiemen, machten, gezwellen, tumoren en wat er ook in mijn lichaam zit wat er niet in hoort wijkt voor de Naam van Jezus. Alles wat kapot gemaakt is wordt hersteld, in die machtige Naam en ik spreek genezing en gezondheid over mezelf uit. Want door Zijn striemen BEN ik genezen!

Prijs de Heer! Amen.

—————————————————-—————————————————————

* Wil je ook iedere dag de Opfrisser in je mailbox ontvangen? Meld je dan aan op opfrisser.7wees@gmail.com

* Gaat het dit jaar wel lukken. Courage (terug) in de top 1008. Stem vandaag! https://www.grootnieuwsradio.nl/top1008/stem

* Wil je ons steunen? Dat kan eenvoudig: https://bunq.me/helponsoogsten

* Draag je geloof uit https://www.xshirts.nl/

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.