De HEER regeert

Comment 1 Standard

De HEERE regeert, Hij is met majesteit bekleed, de HEERE is bekleed en heeft Zichzelf omgord met macht. Ja, vast staat de wereld, hij zal niet wankelen; vast staat Uw troon, van oudsher, U bent van eeuwigheid.  Psalmen 93:1-2 (Herziene Statenvertaling)

Lezen: Psalm 93

Wat een geweldige belijdenis is onze tekst van vandaag. De HEERE regeert. Niks geen Trumps, of Poetins of Kim Jong Ils, De HEERE, YHWH, Hij regeert. En de rest doet dat met Zijn toelating en zal er dan ook verantwoording over moeten afleggen. Regelmatig zien we dat er voor President Trump gebeden wordt, laten wij dat ook doen. Het is altijd makkelijk om iemand op zijn beleid af te schieten, maar Hij zoekt wel zijn kracht bij de Heer. Laten we ook bidden voor onze eigen minister-president en zijn kabinet, of je het nu mee ze eens bent of niet. We hebben de opdracht te bidden voor alle hooggeplaatsten, zegt Paulus tegen Timotheüs (1Tim2:1-2)

Maar wat er ook gebeurt, God staat aan het roer, Hij is koning, met majesteit bekleed en omgord met macht. De wereld straat vast, dat is nog het oude wereldbeeld, toen we nog niet wisten dat de aarde rond was. Maar het feit an sich blijft. De wereld zal niet wankelen, wat aardse leiders ook bedenken.

En Hij heeft ons zijn macht gegeven. Toen de Here Jezus naar de hemelse terug ging zei Hij: Mij is gegeven alle macht in de hemel en op de aarde en vervolgens stuurde Hij Zijn discipelen, toen en nu, de wereld in om alle volken tot Zijn discipelen te maken. Dat kunnen we ook, omdat Hij, door de Heilige Geest, met ons is, altijd. Om ons bij te staan, ons te steunen, en ons te helpen one autoriteit te pakken.

Dus, lieve mensen, wat er ook gebeurt, God is Koning, Hij regeert en wij mogen met Hem regeren, om alle duistere machten te ontmaskeren en het Licht te zijn in de wereld, waardoor de duisternis wijkt. In de Naam van Jezus!

Een gedachte over “De HEER regeert

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.